معرفی محتوای همیشه سبز
اینکه شما یک محتوای خوبی تولید کنید و رتبه یک را در گوگل به خودش جای دهد کار آسانی نیست. یکی از محتواهایی که برای مدت طولانی فعال و بهروز میباشد محتوای همیشه سبز یا بهاصطلاح evergreen است. ما در این مقاله سعی داریم معنی و مفهوم این نوع محتوا را برایتان توضیح دهیم. اینکه محتوا همیشه سبز چگونه تولید میشود و چهکارهایی باید انجام دهید تا به یک محتوای همیشه سبز دست پیدا کنید را در این مقاله بهصورت تماموکمال برایتان توضیح میدهیم.
محتوای همیشه سبز چه فرقی با محتوای معمولی دارد؟
اینکه شما یک محتوای خوب تولید کنید خودش مهارت خاصی میخواهد. برای تولید یک محتوا که در رتبه اول گوگل قرار گیرد باید اصول سئو را به درستی رعایت کنید. حال اگر شما همه چیز را بهدرستی اجرا کردید و یک محتوا جامع و کاملی تولید کردید و در رتبه برتر گوگل قرار گرفتید حیف نیست مطلب شما فقط چند ماه دوام داشته باشد؟ و بعد از گذشت چند ماه دیگر در رتبه برتر گوگل نباشد؟
محتوا تولید شده شما بعد از گذشت چند ماه ممکن است قدیمی شود و خوانایی و جذابیت قبلی خودش را از دست بدهد. برای این کار بهتر است شما محتوای درجهیک خودتان را پیوسته بهروزرسانی کنید. اینکه شما بهصورت هفتگی یا ماهانه به آن سر بزنید و مطالبی را در مورد محتوا تولید شده اضافه کنید یا اینکه آن را بهروزرسانی کنید بسیار مفید است.
بدین صورت محتوای درجهیک شما در طول زمان درجهیک میماند و شما آن را از قدیمی شدن و ازکارافتادن نجات دادهاید. این خودش محتوای همیشه سبز است.
معنی و مفهوم محتوای همیشه سبز بدین صورت است که محتوای همیشه سبز محتوایی است که پایانی ندارد و پیوسته بهروزرسانی میشود. محتوای همیشه سبز بهعنوان یک مطلب جامع و کامل در رتبه برتر گوگل قرار میگیرد. این محتوا در واقع مانند درختی همیشه سبز پابرجا و زنده است.
چگونه محتوای همیشه سبز تولید کنیم؟
ما در مطالب بالا توضیح دادیم که محتوای همیشه سبز محتوایی است که مانند درختی زنده پابرجا و سرحال است. این درخت نیاز به رسیدگی و آبیاری مداوم دارد تا سبزی خودش را از دست ندهد. خب این نوع محتوا هم دقیقاً به همین شکل است.
محتوا همیشه سبز مانند درختی همیشه خرم است که عابرین از سایه و زیبایی این درخت لذت میبرند.
محتوای همیشه سبز باید یک سری ویژگیهای خاصی را داشته باشد تا بتواند همیشه سبز باقی بماند، این ویژگیها را در پایین برایتان توضیح میدهیم:
- محتوای همیشه سبز محتوایی است که همواره برای مخاطبین سایت مفید است و کاربرد خودش را در طول زمان از دست نمیدهد.
- این نوع محتوا نیاز مخاطبین را بهصورت پیوسته رفع میکند.
- هموار تازه و بهروز شده است و هرگز کهنه نمیشود.
- این نوع محتوا بهعنوان یک مرجع برای مخاطبان شناخته میشود و این مرجع بسیار کامل و جامع است.
- با گذشت زمان محتوا همیشه سبز نیز تغییر میکند اما ارزش خودش را حفظ میکند.
- این محتوا اکثراً در جایگاه برتر گوگل قرار دارد و مخاطبان فراوانی به آن مراجعه میکنند.
محتوای همیشه سبز میتوانید درباره چه موضوعاتی باشد؟
این نوع محتوا در واقع میتواند هر موضوعی باشد. برای اینکه محتوای همیشه سبز شما کارایی بیشتر داشته باشد پیشنهاد میکنیم که در زمینه علمی یا سرگرمی که مخاطبان زیادی دارد مطلبی را تولید کنید و آن را پیوسته بهروزرسانی کنید.
برایتان چندین نمونه موضوع برای تولید این نوع محتوا آوردهایم تا بتوانید بهتر مطلب را بهتر درک کنید:
- موضوعات مربوط بهسلامتی: نکات سالم ماندن، درمان سرماخوردگی، انواع افسردگی و موضوعات مشابه
- سفر و سفرنامه: مقاصد سفر، شرایط فرهنگی کشورهای مختلف، زیباترین نقاط دیدنی هر مقصد و موضوعات مشابه
- معرفی مشاغل: راههای دستیابی به هر شغل، درآمد مشاغل، سختیها و مزایای هر شغل و موضوعات مشابه
- مسائل مالی: راههای درآمدزایی نوین، بانکها، انواع سهام و سرمایهگذاری موفق و موضوعات مشابه
- آشپزی و پختوپز: نحوه درست کردن غذاهای مختلف، بهترین غذاهای دنیا، دستورالعمل پخت و موضوعات مشابه
- مد و لباس: بهترین برندهای لباس، خرید لباس عروس، خرید لباس کودک و موضوعات مشابه
اگر شما هم مطالبی را در باره این موضوعات تولید میکنید بسیار مفید است اما لازم نیست حتماً فقط در همین زمینههای عنوان شده محتوا تولید کنید. برای اینکه شما این نوع محتوای را تولید کنید کافی است موضوع و مفهوم محتوای همیشه سبز را درک کرده باشد. شما میتوانید درباره هر موضوعی محتوا جذاب و زیبایی تولید کنید فقط کافی است کمی سلیقه به خرج دهید و مطالب را بهروز نگه دارید.
ترفندهای بهبود محتوا
برای بهبود محتوا و بهترشدن این نوع محتوای خاص کافی است از روشهای زیر استفاده کنید:
1.ایجاد پرسشوپاسخ در محتوا
سایتهای مختلفی در اینترنت وجود دارند که با ایجاد پرسشوپاسخ در سایتشان مخاطبین زیادی را جذب خودشان کردهاند. خب این سؤال برای شما در ذهنتان ایجاد شده باشد که چرا پرسشوپاسخ اینقدر طرفدار دارد؟ و چگونه باعث بهبود رتبه سایت میشود؟ جوابش خیلی ساده و آسان است، کاربران برای رفع نیازهایشان به سراغ سایتهای مختلف میروند تا به سؤالاتشان پاسخ داده شود. اصولاً کل فرایند جذب مشتری همین برطرفکردن نیازهای مخاطبین است که یک سایت را برتر نشان میدهد. ایجاد پرسشوپاسخ باعث میشود سؤالات مبهم مخاطبین جواب داده شود.
مثلاً فردی را در نظر بگیرید که نمیداند با بودجهای که دارد به کیش سفر کند یا قشم، این دو مقصد چه فرقی با هم دارند و کدام زیباتر است؟ اینها سؤالاتی در ذهن مخاطب است که سایتهای گردشگری باید بتوانند این دو مقصد را با هم مقایسه کنند تا در نهایت به سؤالات مخاطب پاسخ داده شود.
2.استفاده از اینفوگرافی
استفاده از اینفوگرافی یک راهنمایی کلی برای مخاطبین ایجاد میکند. خوب الست برای ایجاد محتوای همیشه سبز از اینفوگرافی هم استفاده کنید. اینفوگرافی یک محتوا سخت را به محتوای قابلفهم و آسان تبدیل میکند و شما به کمک این روش میتوانید مخاطبان فراوانی را به سایتتان هدایت کنید.
3.بررسی و تجربه تحلیل آماری
استفاده از بررسی، تجزیهوتحلیل دادهها در تولید محتوا به شما و کاربران این امکان را میدهد تا دید آماری و زیباتری را به مطالب داشته باشند. بررسیهای مختلف نشان میدهد که مخاطبان اکثراً ترجیح میدهند آمار و ارقام در تجزیه و تحلیلها وجود داشته باشند. شما با کمک این آمار و ارقام میتوانید محتوای خودتان را زیباتر نشان دهید. حواستان باشد این آمار و ارقام را بال گذشت زمان دوباره بررسی کنید و بهروزرسانی کنید.
4.استفاده از ویدئو و فیلم
استفاده از فیلمهای آموزشی برخی مطالب را که برای مخاطبان قابلفهم نیست را آسانتر میکند. به کمک این روش شما میتوانید مخاطبان فراوانی را جذب کنید. به یاد داشته باشید که این فیلم باید متناسب با مطلب شما باشد و استفاده از فیلمهای طولانی چندان توصیه نمیشود. برای ایجاد یک محتوای همیشه سبز بهتر است از این روش نیز استفاده لازم را ببرید.
نحوه تبدیل محتوا ساده به محتوای همیشه سبز
روشهای زیادی برای تولید این نوع محتوا وجود دارد، اینکه شما آن را بهروزرسانی کنید اهمیت فراوانی دارد. کاربران با دیدن قیمتهای قدیمی از سایت بیرون میروند و چندان به آن علاقهمند نمیشوند. برای بهبود این نوع محتوا کافی است به آن سر بزنید و مطالب آن را هرچند وقت یکبار بهبود بخشید. لازم نیست چندین تیتر به آن اضافه کنید اینکه در آن مطالب مهم بهروزرسانی شوند بهتنهایی کاربرد فراوانی دارد.
برای بهبود محتوای همیشه سبز میتوانید محتوا را بهصورت زیر تغییر دهید:
- مقدمهای تازه و جذاب بنویسید یا آن را کمی بازنویسی کنید.
- مثالها را افزایش دهید و توضیحات را کاملتر کنید.
- عکس اضافه کنید.
- لینکها را بررسی کنید و در صورت نیاز بهروزرسانی کنید.
- نتیجهگیری را بهبود بخشید یا اگر نتیجهگیری ندارید آن را ایجاد کنید.
- آمار و ارقام را بهروز کنید.
- جملهبندی را بهبود بخشید.
- یک موضوع جدید به آن اضافه کنید.
- از اینفوگرافی استفاده کنید.
- نظرات قدیمی را حذف کنید.
ویژگی اصلی محتوای همیشه سبز
ویژگی اصلی این نوع محتوا این است که این محتوا بههیچوجه کپی شده نیست. این محتوا جزو محتوای یونیک و منحصربهفرد است که اطلاعات بسیار کاملی را در اختیار کاربران مختلف قرار میدهد. اطلاعات داده شده در محتوای همیشه سبز دستاول و جدید است که در هر سایتی دیده نمیشود. در واقع این نوع محتوا بکر است و گوگل به آن اهمیت خاصی میدهد، همین بکر بودن محتوا باعث جذب مخاطبان مختلف میشود. این نوع محتوا کاملاً دست اول بوده و حتی با ایجاد تغییرات کوچکی از سایتهای دیگر گرفته نشده است.
سئو در محتوای همیشه سبز
تولید این نوع محتوا بدون بهرهگیری درست از سئو امکانپذیر نیست.این نوع محتوا باید بهدرستی سئو شود و با گذشت زمان سئو آن مجدداً بررسی شود. سئو به بهبود دیدهشدن یک محتوا در موتور جستوجوگر کمک فراوانی میکند. با گذشت زمان ممکن است کاربران دنبال کلمهای دیگر بروند و دیگر محتوا شما دیده نشود. برای همین اینوع محتوا، محتوایی است که پیوسته سئو میشود.
نتیجهگیری
برای اینکه شما هم بتوانید یک تولید محتوای بسیار زیبا و جذابی داشته باشید باید بتوانید محتوای منحصر به فرد و جذابی تولید کنید. اما برای ایجاد یک محتوای همیشه سبز لازم است آن را دائماً بهروز نگه دارید. برای این کار باید پیوسته محتوای خود را از نظر سئو هم بررسی کنید. ایجاد اینفوگرافی، نوشتن مقدمهای جدید همه به تولید محتوای سبز کمک فراوانی میکند.
به یاد داشته باشید که هدف شما برطرفکردن سؤالات ذهنی کاربران مختلف است پس همواره جوری محتوا را تولید کنید که نیاز کاربران مختلف را برطرف کنید.
کد مطلب:1003300060101000704