تولید محتوا در وبلاگ چیست؟

تولید محتوا در وبلاگ یکی از راه‌های تولید محتواست که شاید جزو لذت‌بخش‌ترین راه‌های آن باشد.

وبلاگ یکی از پربازدیدترین مکان‌هاست که مخاطب وقتی سراغ آن می‌رود که دنبال اطلاعات است.

 

انواع تولید محتوا در وبلاگ

در وبلاگ شما هم میتوانید متن و عکس برای افزایش اطلاعات مخاطبان ارائه دهید، هم میتوانید از وبلاگ برای برقراری ارتباط با مخاطب استفاده کنید.

همچنین می‌توانید از انواع محتوا در وبلاگ خود استفاده کنید ولی بهترین و پرکاربردترین نوع تولید محتوا در وبلاگ محتوای متنی همراه با تصویر است.

چگونه برای وبلاگم تولید محتوا کنم؟

اولین و مهم‌ترین چیز برای شروع تولید محتوا در وبلاگ، انتخاب یک عنوان مناسب است.

عنوان هدف و منظور یک مقاله را بیان می‌کند.

بدون هدف نمی‌توان مسیر را آغاز کرد پس همیشه سعی کنید عنوانی مناسب برای محتوای خود انتخاب کنید.

همچنین مخاطب به هر دلیلی به دنبال محتوایی با موضوع مطلب شما در اینترنت می‌باشد. اولین چیزی که او می‌بیند عنوان مطلب شماست، پس عنوان شما به‌قدری باید جذاب باشد که مخاطب را به خواندن ادامه مطلب دعوت کند.

همچنین پیشنهاد می‌شود از ویدئو 5 راه تولید محتوا برای وبلاگ نیز استفاده کنید.

چگونه یک عنوان جذاب انتخاب کنم؟

 

 

بهترین کار در این مورد درک مخاطب است.

سعی کنید همیشه خودتان را جای مخاطب قرار دهید.

این بهترین کار برای سنجش میزان کاربرد و جذاب بودن محتوای خودتان است.

اگر عنوانی که برای محتوای خود انتخاب کرده‌اید شما را جذب نمی‌کند و در شما تمایلی برای خواندن ادامهٔ مطلب به وجود نمی‌آورد، پس از مخاطب هم توقعی نداشته باشید و عنوان خود را تغییر دهید.

برای انتخاب عنوان روی مزیتی که مقالهٔ شما برای خوانندگان دارد تمرکز کنید.

عنوان بهتر است خیلی طولانی نباشد پس سعی کنید مزیت و هدف اصلی مقالهٔ خود را در چند کلمه خلاصه کنید.

همچنین برای انتخاب عنوان‌های بهتر می‌توانید از مخاطبانتان نظرسنجی کنید.

از آن‌ها بخواهید نظرشان را درمورد عنوان محتوای شما بیان کنند و طبق سلیقهٔ مشترکین خود پیش بروید، چرا که هدف اصلی هر محتوا خدمت به مخاطبان آن محتوا می‌باشد.

مخاطب را فریب ندهید

هیچ موقع برای بازدید بیشتر مخاطب را فریب ندهید.

بسیاری از وبلاگ نویسان برای تولید محتوا در وبلاگ دست به هر کاری می‌زنند تا بازدید بالاتری داشته باشند.

فریب مخاطب با عنوان‌های بی‌ربط به محتوا و سعی در کاربردی‌تر نشان‌دادن محتوا از طریق عنوان، یکی از راه‌های فریب‌دادن مخاطب است.

باید همان چیزی که در محتواست در عنوان مشهود باشد.

به طور مثال در عنوان نوشته می‌شود “انواع ماسک‌های ضد جوش” و هنگامی‌که مخاطب روی عنوان کلیک می‌کند با یک نوع ماسک که ضد جوش هم نیست مواجه می‌شود!

شاید در قدم اول این کار باعث بازدید بیشتری شود اما اعتماد مخاطب را از بین می‌برد و شاید حتی باعث شود مخاطب را از دست بدهیم.

مقدمه نویسی

 

فرض کنید با عنوانی جذاب باعث شده‌اید که مخاطب روی عنوان شما کلیک کند و وارد محتوای شما شود.

دومین چیزی که با آن برخورد دارد مقدمهٔ مطلب شماست.

پس مخاطب شروع به خواندن مقدمهٔ شما می‌کند و مطمئن باشید اگر مقدمه شما جذاب نباشد، مخاطب شما بدون خواندن ادامهٔ محتوا از صفحه بیرون خواهد آمد.

شما باید بتوانید در چند جمله مقالهٔ خود را معرفی کنید، پس بهتر است با لحنی دوستانه شروع کنید.

در تولید محتوا در وبلاگ جملاتی مثل “در این مقاله می‌خواهیم … ” می‌تواند حس صمیمیت و اعتماد را در مخاطب ایجاد کند.

حواستان باشد مقدمه معرف یک مقاله است پس باید نه خیلی کوتاه باشد تا مخاطب چیزی از مقاله شما متوجه نشود و نه خیلی بلند که مخاطب قبل از تمام کردن مقاله حوصله‌اش سر برود.

محتوای جذاب

 

حالا که عنوان و مقدمه‌ای مناسب و جذاب برای محتوای خود انتخاب کردید نوبت تولید خود محتواست.

برای این کار سعی کنید ایده‌پرداز باشید. شما می‌توانید با ایده‌پردازی خالق یک اثر باشید نه یک دزد محتوا.

سعی کنید از محتواهای دیگر الهام بگیرید و آنها را الگو قرار دهید، هیچ‌وقت کپی کنید.

چون اگر مخاطب به چیزی کاملاً مشابه با محتوای قبلی نیاز داشته باشد، آن محتوا قبلاً تولید شده است پس نیازی نیست شما به خودتان زحمت بدهید و یکبار دیگر آن را تولید کنید.

زیر عنوان

برای هر پاراگراف سعی کنید یک زیر عنوان مجزا داشته باشید اما این زیر عنوان‌ها نباید به‌گونه‌ای باشند که کل مطلب آن پاراگراف را لو بدهند.

فقط اشاره‌ای کوچک کافی است تا محتوا قسمت‌بندی شود برای مخاطبان قابل هضم تر باشد.

زیر عنوان‌ها باید همگی یک‌شکل باشند (یک فونت و یک اندازه) تا محتوا زیباتر به نظر برسد و نظم نگارشی رعایت شود.

صداقت

 

برای تولید محتوا در وبلاگ باید صداقت داشته باشید، زیرا مخاطب باید به شما اعتماد کند و با دروغ نمی‌توان اعتماد جلب کرد.

سعی کنید حتی اگر مقاله در مورد یکی از محصولات خودتان است، کاملاً صادقانه ویژگی‌های آن را بنویسید.

حتی اگر مخاطب یکبار فریب بخورد و محصول شما را بخرد، وقتی متوجه دروغ‌های شما دربارهٔ محصولتان بشود، دیگر دفعهٔ بعدی وجود نخواهد داشت.

نتیجه‌گیری

 

پایان قوی

مقاله هم مانند یک فیلم یا سریال نیازمند پایانی قوی و ماندگار است.

پایان هر مطلبی در ذهن باقی می‌ماند، پس حواستان باشد که در پایان مطلب مخاطب را به آن چیزی که دنبالش بوده است و شما در عنوان و مقدمه به او وعده داده‌اید برسانید.

سعی کنید پایانی تأثیرگذار داشته باشید تا مخاطب برای خواندن مطالب بعدی انگیزه بگیرد.

همچنین سعی کنید در خطوط پایانی مقاله خود به مخاطب انگیزه دهید.

به‌طور‌مثال به او بگویید که حالا زمان آن است که با استفاده از راهکارها یا اطلاعاتی که از مقاله شما به دست آورده کار جدیدی انجام دهد و به نتیجه‌ای مطلوب دست پیدا کند.

همچنین در نظر داشته باشید که در قسمت پایانی متن هیچ اطلاعات جدیدی به مخاطب ندهید.

اطلاعات مهم برای بطن محتواست نه نتیجه‌گیری!

ویرایش

قبل از اینکه روی دکمه انتشار کلیک کنید یکبار محتوای خود را بازبینی و ویرایش کنید.

جملات و کلمات یا عکس‌های اضافه را حذف کنید.

اشکالاتی که به نظرتان میاید را برطرف کنید.

نکات نگارشی را بررسی کنید.

و در نهایت یکبار دیگر خودتان را جای مخاطب بگزارید و محتوای خود را بازخوانی کنید.

دیگر زمان انتشار است.

شما موفق شده‌اید تا یک محتوای عالی تولید کنید.

 

 

کد مطلب:1003300190101000704

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا