محتوای جذاب

ما در عصر اطلاعات زندگی می‌کنیم و این محتوا است که به مردم اطلاعات می­دهد.تا چند وقت پیش بیشتر مطالب وب‌سایت‌ها ازروی یکدیگر کپی می‌شدند و یافتن یک محتوای جذاب و منحصربه‌فرد بسیار سخت بود.

اما گوگل از سال ۲۰۱۱ با الگوریتم‌های جدیدی ارائه داد که باعث شده این کپی‌برداری‌ها پایان یابد.

در قدم اول باید کاری کنیم که مخاطب عاشق محتوای ما شود و مطمئن شود که با دنبال‌کردن ما، یک آموزش ارزشمند، یک مهارت جدید و… را همراه ما تجربه خواهد کرد.

بازاریابی محتوایی می‌تواند هر کسب‌وکاری را رونق دهد اما این پیشرفت نیازمند تولید محتوای جذاب است.

محتوای جذاب چیست؟

محتوای جذاب محتوایی است که مخاطب را به سمت خود بکشد، توجه مخاطب را به خود جلب کند، مخاطب را درگیر خود کند و برای او ارزشمند باشد.

یک محتوای مناسب تمایل دارد که تجارت‌های سنتی را جذاب‌تر جلوه دهد. میلیون‌ها نفر ممکن است به یک فیلم پرفروش جدید علاقه‌مند باشند، اما چه تعداد از افراد به یک دستگاه جدید برش قالب یا وکالت علاقه‌مند هستند؟

به طور طبیعی همه موضوعات به‌تنهایی برای اکثر مردم جالب نیستند اما سوءتفاهم نشود، فقط به این دلیل که یک موضوع به طور طبیعی جالب نیست، به این معنی نیست که نمی‌توانید آن را جذاب کنید.

هر موضوعی که به‌خوبی ارائه داده شود می‌تواند جالب باشد.

سعی کنید از یکی از این هفت تاکتیک‌ها برای جذاب‌تر کردن مطالب خود استفاده کنید.

حال چگونه یک محتوای جذاب تولید کنیم؟

1. مقدمه یک مقاله بسیار مهم است.

آمار نشان می‌دهد که افراد در همان چند سطر اول تصمیم می‌گیرند که به خواندن متن ادامه دهند یا خیر؟ مقدمه خود را می‌توانید با یک سؤال و یا یک جمله خبری شروع کنید. یعنی برای داشتن یک محتوای جذاب باید مقدمه جذابی داشته باشیم.

قرار نیست تمام اطلاعات را در مقدمه در اختیار خواننده قرار دهید؛ تنها کافی است او را به ادامه مطالعه علاقه‌مند کنید.

 

2. نمک شوخ‌طبعی در محتوا به میزان لازم

مردم عاشق طنز و خنده هستند.

موضوعات کسل‌کننده می‌توانند به کمک یک شوخی ظریف، می‌توانند به یک محتوای جذاب و جالب تبدیل شوند.

برای تولید محتوای جذاب، حس طنز و شوخ‌طبعی خود را چاشنی مطالب جدی و حرفه‌ای کنید.

این تعادل، ذهن مخاطب را از خستگی می‌رهاند و جذابیت خاصی به محتوا می‌بخشد.

 

 

3. غافلگیر کنید

اصلاً جذاب نیست اگر هرآنچه می‌دانید را برایتان تکرار شود.

پس حین تولید محتوای جذاب، به نکات غافلگیرکننده برای مخاطبان نیاز داریم.

اطلاعات و ماجراهای تعجب‌آور اثربخشی متن را بالا می‌برند.

کنجکاوی محرک طبیعی هیجان است.

ما روی مطالب در صفحات اینترنت کلیک می‌کنیم تا ادامه آنها را بخوانیم، چیزی در عنوان مطلب، کنجکاوی ما را تحریک کرده است. شاید با این جمله: “باورتان نخواهد شد در ادامه چه پیش آمد … ”

4. روی موضوعات کاربردی تمرکز کنید

به‌عنوان یک قانون کلی، محتوایی که کاربرد عملی دارد طبیعتاً جذاب است.

به‌عنوان‌مثال، پستی در مورد ترکیب شیمیایی جوش شیرین خیلی جالب نیست – اما ممکن است مطلبی که در مورد نحوه استفاده از جوش شیرین برای نظافت در منزل باشد مخاطبان زیادی را به خود جذب کند.

روی نوشتن موضوعاتی تمرکز کنید که خوانندگان شما می‌توانند از آن استفاده کنند و از آنها در زندگی واقعی استفاده کنند.

برای مباحثی که کاربردی به نظر نمی‌رسند، شما باید خلاق باشید.

به‌جای نوشتن نظر، راهنمای خریدار را بنویسید. به‌جای نوشتن یک خبر، یک نظر بنویسید که در مورد اقدامات بعدی پیشنهاداتی ارائه دهد.

 

 

5. با بیانی شخصی و روان بنویسید

یکی از بزرگ‌ترین رازهای موفقیت در نوشتن محتوای جذاب، نوشتن با بیانی روان و دوستانه است،

اکثر برندها می‌خواهند بیان آنها حرفه‌ای، معتبر و منحصربه‌فرد باشد. ویژگی‌های اصلی تجارت خود را در نظر بگیرید و آنها را با سبک شخصی خود ترکیب کنید.

شخصیت خود را در نوشته‌های وبلاگ خود تزریق کنید، و لحنی محاوره‌ای و راحت‌تر برای زنده کردن محتوای خود در نظر بگیرید.

این یک واقعیت است مردم به علت مضیقه وقت هر زمان که محتوایی را می‌بینند، به‌جای آنکه همه چیز را بخوانند، فقط نگاهی به مطالب مهم می‌اندازند.

تولید محتوایی که به‌راحتی قابل‌فهم باشد به کمک استفاده از سرفصل‌ها و مطالب علامت‌دار امکان‌پذیر است.

به همین دلیل اطمینان حاصل کنید که کل مطلب به‌سادگی از طریق عناوین و سرفصل‌ها قابل‌درک باشد.

 

 

6. به بطن محتوا توجه کنید

مردم به دنبال محتوای بی‌کیفیت نیستند.

آنها به دنبال اطلاعات دقیقی هستند که کاملاً همان چیزی را که می‌خواهند بدانند، در اختیار آنها می‌گذارد، نه کمتر نه بیشتر.

اگر درباره یک تجهیزات اثرگذار بر صنعت می‌نویسید، سعی نکنید نوشته را با انبوه اطلاعات فنی و توضیحات تخصصی رها کنید.

یک استدلال نو و غافلگیرکننده بیاورید، یک کاربرد نامتعارف آن را پیدا کنید و با ذکر آن خواننده را شوکه کنید.

بدنه مقاله را می‌توان قلب تپنده یک محتوا نامید که بهترین قسمت برای به‌کاربردن کلمات کلیدی است.

راز تولید محتوای جذاب استفاده از کلمات کلیدی در طبیعی‌ترین حالت ممکن است.

یکبار دیگر متن را از اول بخوانید آیا متوجه شدید که ما تا به همین لحظه کلمه تولید محتوای جذاب را پنج بار بکار برده‌ایم؟!

 

 

7. تصاویر ویدئو و فایل صوتی به محتوای جذاب خود اضافه کنید

محتوای متنی ساده‌ترین و مفیدترین نوع محتوا است و آسان‌تر تولید می‌شود و کاربرد بیشتری از نظر بهینه‌سازی سایت شما برای سئو دارد، اما تصاویر و ویدئو می‌توانند به‌سرعت متنی کسل‌کننده و یکنواخت را به یک نمونهٔ جذاب و متنوع تبدیل کنند.

بینایی قوی‌ترین حس انسان است، بنابراین مردم به طور طبیعی به سمت تصاویر جذاب کشیده می‌شوند.

محتوای حجیم خود را با هر تصویری که می‌توانید پیدا کنید آراسته کنید، این تصاویر می‌توانند عکس‌هایی از سوژه شما باشند، تصاویری که مفهومی را نشان می‌دهند، یا Memeهایی که مخاطب را شاد می‌کنند.

استفاده از ویدئو برای جلب‌توجه مخاطبان به جذابیت محتوای شما می‌افزاید.

 

محتوای ویدئویی می‌تواند بسیار تأثیرگذار باشد و می‌تواند شامل موارد زیر باشد:

نمایش محصولات

مصاحبه با کارکنان و مشتریان

ارائه‌ها، کارگاه‌ها و سمینارها

فیلم‌های رودررو با دوربین در مورد موضوعات مختلف

پرسش‌وپاسخ‌ها

8. خودتان محتوا را عملی کنید

اگرچه به‌روزرسانی‌های خبری و مطالب نظری جذابیت خاص خود را دارند. اما می‌توان با عملی کردن آن می‌توان به استراتژی مطمئن‌تری برای تولید محتوای جذاب رسید.

طراحی مراحل و توصیه‌هایی که خواننده بتواند موضوع را به‌صورت گام‌به‌گام بیشتر درک کند و آنها قابل‌اجرا ببیند محتوای جذاب می‌سازد.

مخاطب یک محتوای جذاب درباره موضوع به خصوصی در روان‌شناسی می‌خواند، اما نویسنده است که باید او را کمک کند تا مفاهیمی که خوانده را در زندگی‌اش به کار ببندد.

گاهی امکان تبدیل متن به محتوای آموزشی یا یک فیلم آموزشی کاربردی وجود دارد که گزینه هیجان‌انگیزی به نظر می‌رسد. (البته قطعاً در همه موضوعات امکان‌پذیر نیست)

 

9. به تنوع در محتوا دقت کنید

انواع مختلفی از محتوا وجود دارد که می‌تواند ایجاد شود و به اشتراک گذاشته شود.

محتواهای نوشته شده می‌تواند به شکل‌های مختلفی باشد، مانند:

پست‌های وبلاگ

گزارش‌ها و نامه‌ها

ایمیل‌ها

خبرنامه‌ها

کتاب‌های الکترونیکی کوچک

 

محتوای صوتی یک راه عالی برای به‌دست‌آوردن مخاطب و علاقه‌مند کردن وی به موضوع است.

این کار می‌تواند تولید کتاب‌های صوتی و یا پادکست‌ها باشد.

کلید موفقیت در این است که تجربه کنید و بفهمید چه چیزی به نیاز مخاطبان پاسخ می‌دهد.

 

10. نتیجه‌گیری

هدفمند کردن یک متن بسیار مهم است.

شما باید خواننده را در نهایت به نتیجه مطلوب خود هدایت کنید.

نوشتن نتیجه در حد چند سطر پایانی به مخاطب کمک می‌کند که از درست بودن برداشت خود مطمئن شود.

اگر محتوای ما در نهایت حرفی برای گفتن نداشته باشد تولید آن کاری بیهوده است.

پس یک محتوای جذاب باید به نتیجه‌ای مطلوب نیز برسد.

 

منبع  https://seo.co/interesting-content/

 

 

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا