what-is-contents (1)

راه ها تولید محتوا : راه‌های زیادی برای تولید محتوا یا اهدای اطلاعات وجود دارد که می‌توان راجب آنها گفت‌وگو کرد اما ما در اینجا قصد داریم به 6 راه تولید محتوا که بیشترین بازدهی را دارد بپردازیم.

از طریق عکس، ویدئو، پادکست و……. که هرکدام ویژگی‌های مخصوص به خود را دارد که می‌توان باتوجه‌به موضوع محتوای خود از آنها استفاده کنیم.

در این مقاله قصد داریم به انواع راه‌های تولید محتوا بپردازیم

 

 

راه ها تولید محتوا
راه ها تولید محتوا در فضای مجازی

وبلاگ پستی در تولید محتوا (راه ها تولید محتوا)

 

نوشتن وبلاگ پست مانند رانندگی می‌باشد شما با یادگیری قوانین راهنمایی‌ورانندگی نمی‌توانید راننده حرفه‌ای شوید ولی با تکرار مستمر حتماً راننده چیره‌دستی می‌شوید.

 

یک وبلاگ پست خوب شاخصه‌های زیادی از جمله درک کامل مخاطبان سایت، تیتر بندی، عنوان، هدف نوشته و…. را دارد.

 

البته آشنا بودن نویسنده با قواعد سئو نیز تأثیر به سزایی در بهتر دیده‌شدن وبلاگ پست شما دارد.

 

وبلاگ پست از آنجایی اهمیت پیدا می‌کند که به تکرار کلمات و ایجاد ترافیک در سایت شما کمک می‌کند.

 

همچنین باعث ایجاد تعامل بیشتر بین شما و مخاطبانتان می‌شود البته از تأثیر وبلاگ پست در استفاده از لینک‌های درونی را هم نباید چشم‌پوشی کرد.

خلاصه مطلب شما می‌توانید با اضافه‌کردن وبلاگ پست‌های باکیفیت در جهت ارتقای سایت خود حرکت کنید.

 

پیشنهاد می‌شود برای مطالعه جامع تر تولید محتوا در وبلاگ را مطالعه بفرمایید

 

راه های بازاریابی محتوا
راه های بازاریابی محتوا

 

تصویر در راه ها تولید محتوا

 

این روش از ارکان اصلی تولید محتوا می‌باشد و شما می‌توانید با استفاده از تصاویر جذاب بازدیدکنندگان را به سمت کامل خواندن آنچه نوشته‌اید سوق دهید.

 

طبق تجربه نوشته‌هایی که دارای تصویر می‌باشند 93 درصد بازدید بیشتری می‌توانند کسب کنند. همان‌طور که می‌دانید رقابت سختی در گرفتن بازدید از کاربران می‌باشد پس سعی کنید نوشته‌ای بدون تصویر منتشر نکنید.

ویدئو

 

یکی از مؤثرترین راه‌های تولید محتوا ویدئو می‌باشد. چرا که شما می‌توانید در ویدئو به آسان‌ترین راه ممکن محصول خود را معرفی و مقایسه با سایر محصولات در بازار کنید.

با اینکه راه‌های کم‌هزینه‌تری نیز برای این کار می‌باشد اما ویدئو همچنان از مؤثرترین روش‌ها می‌باشد و بازدید روزانه یک میلیون نفر از یوتیوب می‌تواند تأییدیه این موضوع باشد.

 

 

مزایای ویدئو

 

ویدئوها به دلیل دارابودن ویژگی‌های بصری ساده و قابل‌فهم بودن می‌تواند کمک شایانی به سایت و محصول شما کند. چرا که در ویدئو شما می‌توانید هم‌زمان از تصویر صدا و احساسات استفاده کنید و همین باعث ارتباط‌گیری مخاطب با محصول و یا سایت شما می‌شود.

 

از طرفی یک ویدئو 3 دقیقه‌ای معادل یک نوشته 300 صفحه‌ای می‌باشد و قطعاً ترجیح مخاطبان و کاربران سایت تماشای یک ویدئو می‌باشد پس، از قدرت ویدئو غافل نشوید.

در ضمن شما با تولید ویدئو می‌توانید شانس وایرال شدن را نیز داشته باشید.

 

 

معایب ویدئو

 

از معایب تولید ویدئو می‌توان به هزینه و وقت بیشتر نسبت به سایر گزینه‌ها اشاره کرد اما نباید تأثیرگذاری آن را فراموش کرد.

 

 

انواع ویدئو

 

برای تولید ویدئو ابتدا باید هدف خود را مشخص کنید باید مشخص کنید که می‌خواهید کاربر با دیدن ویدئو به چه کاری مشتاق شود؟!

– خرید محصول؟ علاقه‌مند شدن به محتوای سایتتان؟ پس هدف را مشخص کنید.

پس از آنکه مشخص کردید، می‌توانید ویدئویی که هدف شمارا در برگیرد تولید و نشر دهید.

 

 

اینفوگرافیک راه ها تولید محتوا

 

اینفوگرافیک ترکیب دوکلمه اینفو به معنای اطلاعات و گرافیک می‌باشد پس همان‌طور که از نامش پیداست تصویری است که به ما اطلاعات می‌دهد. و این روش هم یکی دیگر از روش های موثر تولید محتوا می‌باشد.

از اینفوگرافیک می‌توان برای راحت‌تر نشان‌دادن اطلاعات و آمارهای پیچیده استفاده کرد که به‌سادگی قابل‌درک و فهم باشد.

 

 

 

ساخت اینفوگرافیک در راه ها تولید محتوا

 

برای ساخت اینفوگرافیک باید به 4 عامل توجه کرد:

 

  •  انتخاب موضوع مناسب
  •  تحقیق و گردآوری اطلاعات
  •  تهیه اینفوگرافیک
  •  نشر آن

 

 

 

برای موضوع خود وقت گذاشته و سعی کنید از چندین منبع مختلف استفاده کنید و حتماً منبع خود را ذکر کنید این کار مهر تأییدی بر صحت اینفوگرافیک شما می‌باشد.

 

شما می‌توانید باتوجه‌به موضوع و منابعی که از آن استفاده کرده‌اید تهیه ساختار بصری آن را به شرکت‌های برون‌سپاری بسپارید و یا اینکه خودتان آن را طراحی و تولید کنید.

 

پس از آنکه کار تولید اینفوگرافیک شما به پایان رسید می‌توانید آن را در سایت‌ها و کانال‌های مؤثر نشر دهید.

 

توجه داشته باشید که یک اینفوگرافیک خوب می‌تواند سیل عظیمی از اطلاعات را به‌صورت ساده و قابل‌فهم به کاربران منتقل کند

 

 

 

اسلاید 

 

شما می‌توانید با استفاده از اسلاید ارائه‌های خود را با تمام مخاطبین به اشتراک بگذارید.

یکی از تفاوت‌های اسلاید با اینفوگرافیک این است که رنگ‌ها و طرح‌های به‌کاررفته در اسلاید باید به حدی جذاب باشد که خواننده را مشتاق به خواندن متن اسلاید کند.

 

 

همچنین، برای موضوعات بسیار طولانی، بهتر است از اسلاید استفاده کنید. باتوجه‌به ارائه اطلاعات بسیار زیاد در اسلایدها، حفظ یکپارچگی اسلایدها از لحاظ فونت، رنگ، تیترها و … بسیار ضروری است.

 

 

اسکرین شات یکی از راه ها تولید محتوا است

 

یکی دیگر از روش های تولید محتوا اسکرین شات است.

بهترین راه اثربخشی به حرف‌های شما و بازاریابی که انجام می‌دهید اسکرین شات می‌باشد.

 

برای مثال اگر بازاریابی یک اپلیکیشن موبایل را انجام می‌دهید بهتر است برای تأثیر بیشتر بر روی کاربر از محیط کاربری آن را اسکرین شات گرفته و در محتوای خود نشر دهید.

 

همه‌روش‌هایی که در بالا ذکر شد سبب می‌شود تا تولید محتوا با کیفیتی انجام بدهیم.

 

پیشنهاد می‌شود برای درک بیشتر مطلب، از ویدئو چگونه تولید محتوا کنیم نیز استفاده کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا