اهمیت بازاریابی محتوا را برای کسب‌وکار خود بیاموزید

آیا تابه‌حال جمله محتوا پادشاه است را شنیده‌اید؟! گرچه درگذشته بازاریابی محتوا فقط راهی برای متمایز شدن از رقبا بود اما امروزه این عمل به عضو جداناپذیر هر برندی تبدیل شده است و در قلب موفق‌ترین کمپین‌های بازاریابی دیجیتال قرار دارد.
در پشت هر برند بزرگی، محتوایی ارزشمند و مرتبط با آن قرار دارد که باعث ارتباط با مشتریان شده است.
اما ممکن است برایتان سؤال باشد چرا بازاریابی از طریق تولید محتوا مهم است؟!
ما برای کمک به شما و درک بهتر اهمیت بازاریابی محتوا لیستی از برترین مزایایی را که بازاریابی محتوا می‌تواند برای کسب‌وکار شما به ارمغان بیاورد را تهیه کره‌ایم.

1-با اعتمادسازی از طریق بازاریابی محتوا اعتبار برند خود را بهبود ببخشید

یکی از بزرگ‌ترین مزایایی که واقعاً اهمیت بازاریابی محتوا را نشان می‌دهد. چگونگی نشر محتوای با کیفیت است.
در بازار شلوغ دیجیتال امروز بسیار مهم است که مشاغل در راستای ایجاد اعتماد در مشتریان تلاش کنند.
اعتمادسازی می‌تواند به کسب‌وکار شما کمک کند تا شهرت تجاری خوبی کسب کنید.

 

 

 

محتوای با کیفیت می‌تواند به شما کمک شایانی در کسب اعتماد مشتریان کند. هنگامی‌که مصرف‌کنندگان محتوای شمارا می‌خوانند راجع‌به نام تجاری شما نظر می‌دهند و پیرامون آن فکر می‌کنند و اگر محتوایی که آنها پیدا می‌کنند جذاب، آموزشی و باارزش باشد شروع به فکرکردن به همان موارد منتشر شده درباره تجارت شما می‌کنند و هرچه ارزش بیشتری برای محتوای خود قائل شوید همان قدر کار آسان‌تری در جلب اعتماد مشتریان خواهید داشت.
علاوه بر این هنگامی‌که مشتریان شما مشاهده کنند که شما به طور مداوم در حال انتشار محتوا در پلتفرم خود می‌باشید ممکن است شمارا به‌عنوان یک رهبر در صنعتی که در آن مشغولید ببینند.
انتشار محتوا از طریق فردی تأثیرگذار نیز تأثیر به سزایی در ایجاد اعتماد در بازار هدف دارد.

2- محتوای با کیفیت به تأثیرگذاری در کاربران کمک می‌کند

اگر هنوز تعجب می‌کنید که چرا بازاریابی محتوا مهم است ما در اینجا تعدادی از گزارش‌هایی که در مورد اهمیت بازاریابی محتوا وجود دارد را جمع‌آوری کرده‌ایم.
. بازاریابی محتوا حدود 6 برابر بیشتر از سایر روش‌های بازاریابی دیجیتال در تبدیل بازدیدکننده به مشتری تأثیر دارد.

.پس از خواندن توصیه‌هایی در یک وبلاگ راجع‌به محصولی خاص %61 از مصرف‌کنندگان تصمیم به خرید گرفتند.
مؤسسه بازاریابی محتوا 

. طبق %74 از شرکت‌های مورد بررسی، بازاریابی محتوایی منجر به افزایش کمی و کیفی بازاریابی آنها شده است.

. بازاریاب‌ها می‌توانند با تولید محتوای با کیفیت نرخ تبدیل بازدیدکنندگان را 2 برابر کنند که این خود آمار قابل‌توجهی می‌باشد.

 

 

 

بازاریابی محتوا به بهبود عملکرد سایت شما کمک می‌کند چرا که به شما این امکان را می‌دهد که با مشتریان خود ارتباط داشته باشید و به آنها آموزش دهید با این کار شما نه‌تنها برای ایجاد اعتماد و روابط تلاش می‌کنید بلکه با دادن اطلاعات به مصرف‌کننده که نیاز دارد قبل خرید مطالعه کند این امر را سرعت می‌بخشید.
اگر با راه‌های تولید محتوا آشنایی ندارید بهتر است مقاله 6 راه تولید محتوا را مطالعه فرمایید.

برای بهینه‌کردن محتوای خود از جهت تبدیل بازدیدکننده به مشتری باید حتماً یک مسیر روشن داشته باشید.
شما به خواننده می‌گویید که چه کاری باید پس از خواندن محتوای شما انجام دهد و آنها را به مرحله بعدی هدایت می‌کنید این کار می‌تواند انواع مختلفی داشته باشد.
آیا به اطلاعات بیشتر نیاز دارید یا احتیاج به تماس با مشاوران دارید؟
تنها چیزی که باید توجه داشته باشید این است که مرحله بعدی که خواننده باید در آن قرار گیرد واضح و قابل‌درک باشد.

3-محتوای بهینه شده باعث بهبود رتبه سئو می‌شود

اهمیت بازاریابی محتوا از طریق نقش آن در بهبود رتبه سئو سایت شما آشکارتر می‌شود و بااین‌حال اگر قصد دارید رتبه سئو خود را بهبود ببخشید باید محتوای بهینه شده تولید کنید.
ایجاد محتوا یکی از مؤثرترین روش‌های سئو سایت می‌باشد. طبق گفته tech clinet سایت‌های تجاری که محتوای وبلاگ خود را به طور ثابت ارسال می‌کنند، به طور متوسط %434 بیشتر توسط موتورهای جست‌وجوگر نمایش داده می‌شوند تا سایت‌هایی که به‌صورت منظم محتوا منتشر نمی‌کنند.
در واقع هرچه محتوای بیشتری در سایت خود داشته باشید، موتور جست‌وجوگر صفحات بیشتری از سایتتان را در نتایج جست‌وجو به کاربران نشان می‌دهد.

 

 

گرچه صفحات بیشتر، لزوماً به بازدید بیشتر منجر نمی‌شود اما به برند شما این امکان را می‌دهد تا برای کلمات کلیدی بیشتری، رتبه‌بندی کنید. به‌عنوان‌مثال ایجاد وبلاگ در موضوعات مختلف که مربوط به مخاطبان هدف شما باشد شانس بیشتری برای رتبه‌بندی کلمات کلیدی دارد که کاربران هدف در موتورهای جست‌وجوگر، جست‌وجو می‌کنند.
ناگفته نماند هرچه محتوای بیشتری در سایت خود داشته باشید سبب می‌شود که کاربرانی که وارد سایت شما شده‌اند زمان بیشتری در سایت شما بگذرانند و همین امر می‌تواند بر بهینه‌کردن رتبه سئو شما نیز تأثیر مثبتی داشته باشد.

4-ایجاد محتوای با کیفیت روشی مقرون‌به‌صرفه برای ارائه آگهی‌های جدید است

برای کسانی که تعجب می‌کنند چرا بازاریابی محتوا مهم است بهتر است نگاهی به همه راه‌هایی که محتوا می‌تواند به کسب‌وکار شما رونق ببخشد بیندازیم.
جذب بازدیدکننده برای مشاغل کوچکی که متکی به افزایش ترافیکی سایت می‌باشند، امری بسیار مهم می‌باشد که بازاریابی محتوا نه‌تنها بسیار مفید است بلکه نسبت به گزینه‌های دیگر مقرون‌به‌صرفه‌تر نیز می‌باشد.
جالب است بدانید بازاریابی از طریق تولید محتوا گرچه از حدود %60 روش‌های سنتی بازاریابی ارزان‌تر است اما تقریباً 3 برابر بازدهی بیشتری نسبت به سایر روش‌ها به شما ارائه می‌دهد. مقرون‌به‌صرفه بودن این راه، به یک تاکتیک ضروری برای مشاغل کوچک تبدیل شده است که می‌خواهند بودجه خود را به حداقل برسانند.
البته در نظر داشته باشید که این مسیر به زمان بیشتری برای اثربخشی احتیاج دارد اما بازدهی آن بیشتر از هر روش دیگری است که فکر می‌کنید.
اهمیت بازاریابی محتوا به‌راحتی قابل‌درک است. به‌شرط آنکه بازده سرمایه‌گذاری را در نظر بگیرید.
ازآنجاکه تولید محتوا نسبتاً مقرون‌به‌صرفه و بسیار کارآمد می‌باشد. بسیاری از مشاغل با گذشت زمان، افزایش مشتریان قابل‌توجهی را از طریق این نوع بازاریابی تجربه کرده‌اند.

 

 

 

شما هرگز نباید فقط به‌خاطر ایجاد محتوا، محتوا تولید کنید، اگر می‌خواهید ارزش پول هزینه شده خود را به دست آورید باید استراتژیک محتوای خود را مشخص کنید و طبق آن شروع به تولید محتوا کنید.

5-محتوا سبب می‌شود تخصص برند شما به نمایش گذاشته شود

مصرف‌کنندگان می‌خواهند بدانند که آنها با متخصصانی سروکار دارند که از زیروبم این صنعت اطلاع دارند. این پاسخ دیگری است به سؤال چرا بازاریابی محتوا امری مهم می‌باشد. بازاریابی محتوا به برند شما این امکان را می‌دهد تا ضمن ارائه دانش ارزشمندی که به خوانندگان منتقل می‌کنید، تا با علم بیشتری به خرید محصول اقدام کنند، همچنین تخصص خود را نیز در این زمینه نشان می‌دهید.
هر بار که یک پست وبلاگ یا محتوایی جدید را منتشر می‌کنید به مشتریان خود نشان می‌دهید که چه مقدار با این صنعت و چالش‌های پیش‌روی آنها آشنا هستید و وقتی نوبت به خرید می‌رسد مصرف‌کنندگان نام برندی را به یاد میاورند که اطلاعات لازم برای درک بهتر مشکلات، راه‌حل‌ها و سایر گزینه‌ها را در اختیار آنها قرار داده است.

 

 

 

دو برند را مقایسه کنید که یکی به‌صورت ثابت تولید محتوا می‌کند و از چالش‌ها و مشکلات مربوطه صحبت می‌کند و در آخر محصولی را برای حل مشکل معرفی می‌کند ولی در سوی دیگر یک برندی نیز وجود دارد که اصلاً تولید محتوا نمی‌کند و صرفاً محصولی را برای خرید ارائه می‌کند.
مطمئن باشید مصرف‌کنندگان ترجیح می‌دهند از متخصصان حرفه‌ای خرید کنند تا بعدها نیز پاسخ سؤالات خود را راجع‌به محصول خریداری شده دریافت کنند.

6- آیا می‌خواهید با مشتریان ارتباط برقرار کنید؟ پاسخ نشر محتوای با کیفیت است

اگر هنوز هم از مهم بودن بازاریابی محتوایی تعجب می‌کنید، در نظر بگیرید که چگونه یک محتوای با کیفیت می‌تواند باعث ارتباط شما با مشتریانتان شود.
پیش‌ازاین ما بحث کردیم که چگونه محتوا بخش جدایی‌ناپذیر در ایجاد اعتماد و کسب شهرت مثبت تجاری می‌باشد. این امر می‌تواند به شما کمک کند تا مخاطبان خود را از نظر اطلاعات رشد دهید و پاداش این کار را دریافت کنید.
اما در مورد کسانی که قبلاً از شما خرید کرده‌اند چطور؟
مشتریان قدیمی را می‌توان به‌اصطلاح نان و کره بسیاری از مشاغل دانست. صاحبان مشاغل ادعا دارند که نیمی از درآمد آنها از %61 مشتریان قدیمی خود تأمین می‌شود. در واقع گزارش‌ها نشان می‌دهند که یک مشتری وفادار از طریق مشتریان جدیدی که محصولی را خریداری می‌کنند ساخته می‌شود و در نظر داشته باشید که یک مشتری وفادار به طور متوسط 10 برابر بیشتر از اولین خرید خود ارزش دارد.
واضح است که مشتریان ثابت چیزی غیر از مزیت برای تجارت شما به ارمغان نمی‌آورند. اگر فروش مکرر قسمت قابل‌توجهی از درآمد شرکت شمارا تشکیل می‌دهد پس باید به دنبال راه‌هایی برای تقویت روابط خود با مشتریان فعلی باشید
دقیقاً در همین قسمت بازاریابی محتوا ارائه می‌شود. ارائه محتوای با کیفیت بعد از جذب مشتری، در نظر داشته باشید که این محتوای باکیفیت است که نشان‌دهنده ارزش مشتری برای برند شما می‌باشد. این می‌تواند به افزایش ارتباط شما با مشتریان کمک کند و باعث خریدهای مکرر و تبدیل آنها به مدافعان سرسخت برند شما شود.

 

 

 

باتوجه‌به تصاویر بالا واضح است که مشتریان نه‌تنها احساس مثبتی با شرکتی که محتوای سفارشی نشر می‌دهد، دارند بلکه احساس نزدیکی بیشتری با آن برند حس می‌کنند.

بنابراین چه نوع محتوایی برای ایجاد روابط تجاری بهتر است؟ آپشن هایی مانند نحوه فیلم‌برداری و سایر محتواهای بصری آموزنده می‌تواند به مشتریان شما کمک کند تا از محصولات و خدمات شما بهره بیشتری ببرند و هرچه ارزش محتوا بیشتر باشد احتمال بازگشت هزینه و انرژی صرف شده، بیشتر می‌شود.
راهنماهای تجاری و مقایسه آنها مثال خوب دیگری برای محتوایی است که می‌تواند به شما در ارائه ارزش بیشتر به مشتریان کمک کند. با کمک به مشتریان در تصمیم‌گیری هوشمندانه برای خرید، شما در تلاش برای ایجاد اعتماد بیشتر و تشویق به خرید کالا توسط مشتری هستید.

7-مشتریان شما محتوای با کیفیت می‌خواهند

چرا بازاریابی محتوا مهم است؟ مشتریان شما می‌خواهند محتوای باکیفیت بخوانند. جالب است بدانید %20 از وقت کاربران اینترنت به‌صورت آنلاین صرف خواندن مطالب منتشر شده می‌شود.
و اگر فکر می‌کنید که مردم نمی‌خواهند وقت خود را برای خواندن محتوای برندها بگذارند دوباره فکر کنید

 

اینفوگرافیک بالا نشان می‌دهد که مصرف‌کنندگان نه‌تنها خواندن محتوا را دوست دارند بلکه می‌خواهند محتوایی با کیفیت از برند شما مطالعه کنند.
پس چرا به مردم آنچه می‌خواهند را ندهیم؟! اگر می‌خواهید بازاریابی محتوای شما مؤثر باشد پس داده‌هایی را که از مخاطبانتان جمع‌آوری کرده‌اید را نادیده نگیرید. اطلاعات مربوط به بینش خود از مشتری‌ها را از طریق نقشه‌های سفر، بازخورد کاربر و راه‌های دیگر جمع‌آوری کنید. این اطلاعات برای برنامه‌ریزی تولید محتوای شما منبعی حیاتی می‌باشد. محتوای سفارشی ایجاد کنید که با مخاطب هدف شما صحبت کند و نوعی از ارزش را ارائه دهد. چه سرگرم‌کننده باشد و چه آموزشی، از محتوای تولیدی به‌عنوان فرصتی برای نشان‌دادن معنای برند خود استفاده کنید.
کلید ایجاد محتوای مؤثر که به شما کمک می‌کند با مخاطبان مشتاق خود ارتباط برقرار کنید، تمرکز بر روی موضوعاتی است که با نیازها علایق و چالش‌های آنها مرتبط باشد.

8- بازاریابی محتوا به شما کمک می‌کند خود را از رقبا متمایز کنید

در این بازار دیجیتالی شلوغ بسیار مهم است که تجارت شما از بقیه رقبا جدا شود. این موضوع وقتی پراهمیت‌تر می‌شود که بهترین راه برای کسب‌وکارهای نوپا و کوچک، بازاریابی محتوا می‌باشد. بازاریابی محتوا روشی برای جداشدن از دیگر رقبا در صنعت و نشان‌دادن خاص بودن برند می‌باشد.

 

 

 

مباحثی که در اطراف آن محتوا ایجاد می‌کنید و ارزش محتوایی که ارائه می‌دهید می‌تواند باعث تمایز برند شما برای مصرف‌کننده بشود و همین دلیل کافی است تا مصرف‌کننده برای خرید از برند شما استفاده کند. به‌عنوان‌مثال خریدار در مورد چالش‌های خود و محصولات خاصی که می‌تواند به حل این چالش‌ها کمک کند تحقیق می‌کند، قطعاً تمایل بیشتری به کار با مشاغلی دارد که اطلاعات مفیدی در اختیار وی قرار می‌دهند.
اگر این برای نشان‌دادن دلیل اهمیت بازاریابی محتوا کافی نیست، نقشی را که محتوا در کمک به شما در ایجاد شخصیت و صدای نام تجاری ایفا می‌کند را در نظر بگیرید. فراتر از نوع محتوایی که تولید می‌کنید می‌توانید از طریق زبان محتوا و نحوه ارائه اطلاعات خود را از رقبا جدا کنید. آیا شخصیت برند شما جدی و حرفه‌ای است؟ یا سرگرم‌کننده و آموزشی؟ و یا ممکن است ترکیبی از هر دو باشد.

تعیین اینکه چگونه می‌خواهید برند خود را به تصویر بکشید، می‌تواند به شما کمک کند محتوای منحصربه‌فرد برای تجارت خود ایجاد کنید این شخصیت تجاری سبب می‌شود با خریدارانی که هدف قرار داده‌اید ارتباط برقرار کنید و به آنها نشان دهید که خاصیت برند شما چیست.
یکی از بهترین راه‌ها برای نشان‌دادن این شخصیت از طریق محتوای بازاریابی است که تولید می‌کنید.

9-محتوا در طول هر مرحله از قیف بازاریابی مهم است

حال بیایید به اهمیت بازاریابی محتوا در مورد قیف بازاریابی فکر کنیم. سه قسمت عمده از قیف بازاریابی شما وجود دارد که بازاریابی محتوا در تمام مراحل قیف وجود دارد.
. در بالای قیف بازدیدکنندگان احتمالی شما تازه شروع به آگاهی از مشکلات خود می‌کنند. آنها همچنین به دنبال آگاهی از وجود راه‌حل‌های موجود نیز می‌کنند. در طول این مرحله محتوا می‌تواند به آنها کمک کند و اطلاعات لازم را برای تصمیمم گیری در مورد انواع راه حل‌ها پیشنهاد دهد.
. در وسط قیف مشتریان در حال ارزیابی گزینه‌های خود برای محصولات و خدمات می‌باشند. در این مرحله شما می‌توانید با یک محتوای خوب انتخاب‌های آنها را محدودتر کرده تا به تصمیم نهایی نزدیک‌تر شوند.

. هنگامی‌که مشتری شما به انتهای قیف برسد به این معنا می‌باشد که وی آماده خریداری محصول یا خدمات ارائه شده است به همین منظور یک محتوای تشویقی می‌تواند آنها را تشویق به خریدی هوشمندانه کند.

برای درک بهتر مطالب موجود در هر مرحله از قیف به این نمودار توجه کنید

 

 

 

در اینجا می‌توانید مشاهده کنید که بازاریابی محتوا چگونه در هر مرحله از قیف بازاریابی نقش دارد و چه نوع محتوایی بیشترین تأثیر در هر مرحله را دارد.
هنگام ایجاد بازاریابی محتوا برای دسترسی به مشتریان بالقوه در هر مرحله، از هرآنچه که مشتری خود در این سفر احتیاج دارد آگاه باشید.
در بالای قیف مشتریان به اطلاعات عمومی بیشتری نیاز دارند و با دادن این اطلاعات به آنها کمک می‌کنید که چالش‌ها و راه‌حل‌های آن را بهتر درک کنند.
کسانی هم که در وسط قیف قرار دارند به اطلاعات دقیق‌تری نیاز دارند تا بتوانند گزینه‌های خود را محدود کنند. این در حالی است که در پایین قیف شما باید محتوایی تولید کنید که به جزئیات خاص محصول اشاره کند.

10- محتوا تقریباً از هر استراتژی در بازاریابی دیجیتال کمک می‌کند

یکی دیگر از اهمیت‌های بازاریابی محتوا این است که محتوای سازگار و با کیفیت می‌تواند از سایر استراتژی‌های بازاریابی دیجیتال پشتیبانی کند. همه مشاغل یک سری راهکارها برای بازاریابی دیجیتالی دارند اعم از بازاریابی از طریق ایمیل، تصویر ویدئو و راه‌های دیگر.
می‌دانید نقطه مشترک همه این راه‌ها چیست؟
محتوای با کیفیت
برای مثال می‌خواهید یک کمپین بازاریابی ایمیل برای افزایش ترافیک سایتتان ایجاد کنید، شما باید یک محتوای ایمیل جذاب برای خوانندگان تولید کنید. همچنین می‌توانید از محتواهایی که قبلاً تولید کرده‌اید نیز استفاده کرده و اطلاعات لازم را برای هر مرحله از قیف بازاریابی خود منتقل کنید.

بدون تولید محتوا آنچه در ذهن دارید صرفاً در حد یک ایده می‌باشد و ایده شما هرچقدر هم بی‌نقص باشد به‌خودی‌خود کمکی به فروش بیشتر شما نمی‌کند

منبع

نتیجه

با تمام مزایایی که در بالا توضیح داده شد. به‌راحتی می‌توان فهمید که چر بازاریابی محتوا برای مشاغل از هر نظر مهم است. بازاریابی محتوا نه‌تنها به شما در افزایش بازدید سایت کمک می‌کند، بلکه می‌تواند به شما در ایجاد ارتباط قوی‌تر با مشتریان خود نیز کمک کند.
اگر می‌خواهید اهمیت بازاریابی محتوا را در عمل نیز ببینید وقت آن است که شروع کنید و در راستای توسعه استراتژی بازاریابی محتوا باشید که خریداران هدف شما را در هسته اصلی خود قرار دهد. سپس می‌توانید در ایجاد محتوای ارزشمندی که به تبدیل بازدیدکننده به خریدار کمک می‌کند تلاش کنید.
تیم محتوا بازاریابی به شما کمک می‌کند که چگونه در ایجاد ترافیک بیشتر و افزایش نرخ تبدیل بازدیدکننده به خریدار موفق شوید. برای اطلاعات بیشتر حتماً به بخش خدمات بازاریابی محتوا سر بزنید.
به‌اندازه کافی شنیده‌اید و برای شروع آماده شده‌اید پس با تیم ما تماس بگیرید.

 

کد مطلب:1003300140101000704

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا