11 اشتباه رایج در بازاریابی محتوا
بازاریابی محتوا چندین مزیت برای تجارت شما به همراه دارد.
این میتواند به شما کمک کند حضور برند خود را بهصورت آنلاین رشد دهید، به طرز معنیداری با مشتریان ارتباط برقرار کنید، درآمد خود را افزایش دهید و موارد دیگر.
اما اشتباهات زیادی در بازاریابی محتوا وجود دارد که میتواند مانع تلاش شما شود و بهطورجدی مزایای گفته شده را کاهش دهد.
در اینجا برخی از اشتباهات رایج در بازاریابی محتوا برای جلوگیری از موارد زیر آورده شده است:
-
اشتباه شماره 1 – انجام ندادن تحقیقات
نکته مهم در هر محتوای خوب برقراری ارتباط با مخاطب هدف شما و ارائه مطلبی باارزش است.
این محتوا چه چیزی در اختیار مخاطبان هدف شما قرار میدهد؟
چه ارزشی به آنها میدهد؟
چرا آنها باید به آن اهمیت دهند؟
یک محتوای خوب بینش یا عواملی ارزشمند برای شما فراهم میکند، مشکلاتی را حل میکند، باعث میشود مخاطب شما چیزی را احساس کند و موارد دیگر.
اما پریدن به داخل محتوا بدون انجام برخی تحقیقات میتواند به معنای ازدسترفتن کامل محتوای شما باشد.
بههرحال، آنچه شما فکر میکنید مخاطبان شما از آن استقبال میکنند، آن چیزی نباشد که در واقع به آن اهمیت میدهند.
مهم نیست که محتوای شما چقدر خوب نوشته شده یا طراحی شده باشد، اگر مخاطبان شما به آن اهمیت ندهند، قرار نیست مخاطبی جذب کند.
بنابراین، پیش از نوشتن محتوا تحقیق کنید.
بفهمید که مخاطبان شما چه کسانی هستند، مشکلات بزرگ و درد آنها چیست، بیشتر به چه چیزی اهمیت میدهند، چگونه از رسانههای اجتماعی استفاده میکنند و غیره، سپس محتوای خود را در این زمینه تولید کنید.
-
اشتباه شماره 2 – تعیین نکردن اهداف یا شناسایی شاخصهای عملکرد اصلی
تعیین اهداف برای محتوای خود و شناسایی شاخصهای اصلی عملکرد (KPI)، مهم است.
اهداف به شما کمک میکنند دلیل محتوای خود را بفهمید.
این به شما کمک میکند محتوای خود را متمرکز نگه دارید و اطمینان حاصل کنید که هدف آن، هم برای مخاطبان شما و هم برای تجارت شما ارائه میشود.
KPI معیارهایی خواهند بود که بیشترین اهمیت را برای محتوای شما دارند و به شما کمک میکنند موفقیت خود را ارزیابی کنید، آنچه را که باید بهبود ببخشید و تجزیهوتحلیل کنید.
اگر هدف از محتوای شما آگاهی از بِرندتان باشد، KPI ممکن است برداشتها، بازدیدها، زمان حضور در صفحه، اشتراکها و غیره باشد.
اگر هدف اصلی محتوای شما جذب مشتری باشد، شاید KPI معیارهایی مانند دانلود، ارسال فرم، تماس و غیره باشد.
دانستن اینکه چرا محتوا را ایجاد میکنید، اینکه امیدوارید چه چیزهایی از آن به دست بیاورید و اینکه چگونه نتایج را میسنجید، به شما کمک میکند محتوای شما برای تجارت و همچنین مشتریان شما ارزشمند باشد.
-
اشتباه شماره 3 – تولید محتوای بیکیفیت
تولید محتوای بیکیفیت یکی از بزرگترین اشتباهات بازاریابی محتوا است که باید از آن اجتناب شود.
فضای محتوا بیش از حد رقابتی است.
شما نمیتوانید چیزی کمتر از محتوای با کیفیت، مرتبط و باارزش را بپذیرید.
هر چیزی کمتر از آن نتیجهای طولانیمدت نخواهد داشت.
به همین دلیل است که انتشار محتوا فقط به دلیل انتشار آن یا تمرکز روی کمیت، منجر به تولید محتوای بیکیفیت میشود.
موارد بسیاری وجود دارد که میتواند بر کیفیت محتوا تأثیر بگذارد.
یک محتوا میتواند بهخوبی نوشته شده باشد و همچنان “بیکیفیت” تلقی شود.
اگر محتوای شما دربارهٔ یک موضوع اشتباه برای تجارت شما باشد، به مشتری شما ربطی ندارد، منحصربهفرد نیست و میتوان آن را بیکیفیت دانست.
تبلیغات بیش از حد بیکیفیت است.
تبلیغاتی بودن بیش از حد و بهویژه تبلیغات خیلی زود، کسالتآور است و افراد را با تجربه مثبتی روبرو نمیکند.
محتوایی که با نام تجاری شما مغایرت داشته باشد یا با پیام تجاری شما مطابقت نداشته باشد، میتواند مشتریان را دلزده کند.
-
اشتباه شماره 4 – فراموشکردن افزودن CTA و پیگیری
محتوای شما باید در راستای یک هدف باشد.
هدف از بازاریابی محتوا برقراری ارتباط با مشتریان واقعی و برقراری رابطه با آنهاست.
اما اگر مراحل بعدی را ارائه ندهید، ممکن است محتوای شما یکنواخت شود.
اینجاست که CTA (تماس برای اقدام) و یک برنامه پیگیری خوب به اجرا درمیآیند.
آیا میخواهید آنها با شما تماس بگیرند؟ برای خبرنامه خود ثبتنام کنید؟ فرم را پر کنید؟
بااینحال، هرکسی که با محتوای شما روبرو شود، فوراً آماده مشتری شدن نیست.
با یک برنامه پیگیری مناسب، میتوانید با آنها در ارتباط باشید.
سپس، هنگامیکه آنها آماده خرید هستند، منطقی است که به شما مراجعه کنند.
پیگیری میتواند یک ایمیل ساده، اطلاعرسانی یا چیز دیگری باشد.
همه اینها به مخاطب شما و اینکه چطور میخواهید با آنها ارتباط برقرار کنید بستگی دارد.
-
اشتباه شماره 5 – نادیدهگرفتن SEO
محتوای شما آنلاین خواهد بود، بنابراین بهینهسازی موتور جستجو (SEO) یک نکته مهم است.
بسیاری از افرادی که به نوشتن محتوای عالی میپردازند، مطابق با بهترین روشهای جستجوگرها هستند. اما، خوب نوشتن کافی نیست.
شما میخواهید مطمئن شوید که عنوان توصیفی و URL ایجاد میکنید، تصاویر مربوطه را اضافه میکنید و موارد دیگر.
محتوای شما باید خوانندگان را درگیر خود کند و همچنین شانس زیادی برای نمایش در نتایج جستجو نیز داشته باشد.
-
اشتباه شماره 6 – نداشتن برنامهای برای تبلیغ
وقتی صحبت از بازاریابی محتوا میشود، صرفاً انتشار مطالب کافی نیست.
مطمئناً، ممکن است خوششانس باشید و برخی از افراد ممکن است آن را ببینند.
اگر واقعاً میخواهید محتوای شما موردتوجه واقع شود و در معرض دید مردم قرار بگیرد، باید آن را تبلیغ کنید.
شما همچنین باید طرحی را برای اطلاعرسانی و تبلیغات در نظر بگیرید.
به این فکر کنید که محتوای ایجاد شده را چگونه تبلیغ میکنید و در کجا بیشترین تأثیر را خواهد داشت.
مکانهای زیادی وجود دارد که میتوانید یک محتوا را به اشتراک بگذارید.
اما، اگر مخاطب هدف شما در آنجا نباشد، منطقی نیست که محتوای خود را در آنجا تبلیغ کنید.
بفهمید که مخاطب هدف شما در کجا به دنبال محتوا میگردد و چگونه با آن تعامل دارد.
آنها از کدام شبکههای اجتماعی استفاده میکنند و چگونه از آنها استفاده میکنند؟
آیا شبکهای وجود دارد که آنها وقت زیادی را صرف آنها کنند؟ آیا آنها به ایمیل پاسخ خوبی میدهند؟
دانستن پاسخ سؤالاتی ازایندست میتواند به شما کمک کند طرحی برای ارتقا محتوا خود ایجاد کنید که علاوه بر جلبتوجه بیشتر، به شما امکان میدهد در مقابل افرادی که بیشترین اهمیت را برای تجارت شما دارند، قرار بگیرید.
-
اشتباه شماره 7 – فقط یکبار تبلیغ
بازاریابی محتوا یک استراتژی بلندمدت است، بنابراین تبلیغ شما نیز باید بلندمدت باشد.
یکبار تبلیغ کردن محتوا و سپس نادیدهگرفتن آن، راهی خوب برای از جلوگیری از رشد محتوا است.
ممکن است منطقی نباشد که به همان اندازه که هنگام انتشار اولیه به تبلیغ آن ادامه دهید.
اما منطقی است که بارهاوبارها آن را به اشتراک بگذاریم و به انجام اقدامات هدفمند برای آن ادامه دهیم.
-
اشتباه شماره 8 – کنارگذاشتن آنالیز و تست کردن
چگونه میفهمید که محتوای شما برای کسبوکارتان تفاوتی ایجاد میکند؟
تنها راه پاسخ به این سؤالات آنالیز نتایج و تجزیهوتحلیل دادههای موجود است.
کنارگذاشتن آنالیز و تست، یک اشتباه در بازاریابی محتوا و بزرگترین اشتباه رایج در بازاریابی تجاری است.
دانستن هدف محتوا و معیارهایی که برای ارزیابی آن استفاده میکنید یک چیز است و استفاده از این دادهها چیز دیگری است.
شما باید محتوای خود را درحالیکه به طور فعال تبلیغ میکنید، آنالیز کنید و سپس به طور مداوم عملکرد آن را بررسی کنید.
استفاده از آنالیز و تست به شما امکان میدهد محتوای خود را به طور مداوم بهبود بخشید و بیشترین استفاده را از تلاش، وقت، هزینه و محتوایی که برای آن تبلیغ میکنید، داشته باشید.
-
اشتباه شماره 9 – زود تسلیم شدن
اشتباه رایج دیگر، زود تسلیم شدن شماست.
اگرچه بازاریابی محتوا یک استراتژی بلندمدت است، اما هنوز بسیاری از مشاغل وجود دارند که انتظار نتایج فوری را دارند.
درست است که برخی شانس میاورند و سریع محبوب میشوند، اما نزدیک شدن به بازاریابی محتوا با این انتظار یک اشتباه بزرگ است.
-
اشتباه شماره 10 – یکنواخت شدن مطالب
بازاریابی محتوا، سئو و سایر موارد مربوط به محتوای با کیفیت است.
اگر محتوا یکنواخت و کسالتآور باشد، دیگر محتوای با کیفیتی نیست و عملکرد آن نیز خوب نخواهد بود.
با اطمینان از صرف وقت برای دوباره بهروزرسانی کردن محتوای خود پس از انتشار، میتوانید از این اشتباه جلوگیری کنید.
-
اشتباه شماره 11 – یک نوع محتوا تولید نکنید
وبلاگ نویسی مطمئناً به تجارت شما کمک میکند.
اگرچه پستهای وبلاگ قطعاً میتواند نوعی بازاریابی محتوا باشد، اما آنها تنها نوع محتوایی نیستند که میتوانید برای بازاریابی محتوا استفاده کنید.
کمپینهای بازاریابی محتوایی میتوانند حول فیلمها، کتابهای الکترونیکی، مقالات و موارد دیگر تمرکز کنند.
پستهای وبلاگ، فیلمهای کوتاه، اسلایدها و موارد دیگر از انواع محتوا هستند که میتوانند در موضوعات مربوط به محتوای اصلی شما کمک کنند.
سخن آخر
بازاریابی محتوا میتواند یک استراتژی قدرتمند برای تجارت شما باشد و میتواند منجر به رشد زیادی برای تجارت شما نیز شود.
در ذهن داشتن این اشتباهات رایج در بازاریابی محتوا و اجتناب از آنها میتواند به شما کمک کند بیشترین بهره را از تلاشهای بازاریابی محتوای خود ببرید.
کد مطلب:1003300150101000704