9 نکته مهم برای محتوای عالی

محتوای عالی یک انتخاب است.

شما می‌توانید زمان خود را برای تولید محتوای عالی صرف کنید یا می‌توانید راهی آسان را انتخاب کنید و محتوای ضعیفی بنویسید، مسیری که در نهایت شما را به جایی نمی‌رساند.

مسیر بازاریابی محتوا مشخص است.

به‌منظور ارتقای رتبه‌بندی سئو، به‌دست‌آوردن بازدید و یا سرنخ گرفتن، شما باید محتوای عالی در وبلاگ یا وب‌سایت خود داشته باشید.

اگر مطالب اصیل و انحصاری بنویسید، موتورهای جستجو به سایت شما کمک می‌کنند تا با بازدید بیشتری مواجه شود. به‌عنوان‌مثال، گوگل به‌صراحت گفته است که سایت‌ها را با محتوای تکراری دوست ندارند و آنها را جریمه می‌کنند.

به‌عبارت‌دیگر، گوگل می‌خواهد به سایت‌های با کیفیت بالا که دارای محتوای اصلی هستند پاداش دهد.

محتوای عالی چه فایده ای دارد؟

محتوای عالی نه‌تنها وب‌سایت بهتری ایجاد می‌کند، بلکه باعث بهبود رتبه‌بندی سایت شما می‌شود که می‌تواند تأثیر بسیار مثبتی در تجارت شما داشته باشد.

در این مقاله، برخی از نکات مربوط به تولید محتوای عالی را بیان خواهیم کرد.

چگونه محتوای عالی ایجاد کنیم؟

  1.محتوای اصیل تولید کنید

همان‌طور که گفته شد، محتوای اصلی تا حد زیادی با گوگل و بازدیدکنندگان شما سازگار است.

کپی‌کردن محتوای دیگران، مجازات گوگل را در پی دارد که درنهایت می‌تواند باعث افول شدید سایت شما بشود.

اصل نیز به معنای اصالت است. ایده‌های شما باید اصیل باشد!

اگر محتوای شما انتشار پیدا کند، هیچ‌کس به آن پیوند نخواهد داد که این موضوع، خود یک شکست به‌حساب می‌آید.

 

  2.همیشه روی ایجاد عناوین قوی تمرکز کنید

یک عنوان خوب باعث جلب‌توجه خوانندگان شده و آن‌ها را به خود دعوت می‌کند.

طبق آمار Copyblogger ، 80٪ از افراد عناوین شما را می‌خوانند، اما فقط 20٪ از آن افراد بقیه مطالب شما را می‌خوانند.

به همین دلیل، عنوان به‌اندازه خود مقاله یا پست مهم است.

 

  3.محتوای قابل‌اجرا تولید کنید

آخرین پست وبلاگی که نوشتید چه بود؟

آیا به خوانندگان توصیه شده است که چگونه می‌توانند فوراً آنچه گفته‌اید را به کار گیرند؟

محتوای عالی، درک چگونگی استفاده از اطلاعات را به کاربر می‌دهد.

این کار، با گفتن اینکه کاربران چه کاری باید انجام دهند باعث افت کاربران نمی‌شود، بلکه به آنها احترام می‌گذارد و به آنها کمک می‌کند که نحوه استفاده از مطالب را بهتر بدانند.

هنگامی‌که پست وبلاگ خود را می‌نویسید، به کاربران نکاتی را در مورداستفاده از آنچه به آنها پیشنهاد می‌دهید ارائه دهید. بسیاری از اوقات، فقط نوشتن خوب در مورد یک موضوع، باعث ایجاد ایده‌هایی برای خوانندگان می‌شود.

 

  4.توانایی ارائه پاسخ را داشته باشید

هدف نهایی یک موتور جستجو چیست؟

قطعاً پاسخ صحیح به این سؤال “برای ارائه مجموعه‌ای از پاسخ”خواهد بود.

گوگل در این زمینه عالی عمل می‌کند. یک پرس‌وجو در Google تایپ کنید تا پیوندها، تصاویر و ویدئوهای مرتبط را به شما ارائه شود.

یک نکته مهم وجود دارد که مردم فقط پاسخ نمی‌خواهند، بلکه پاسخ سریع می‌خواهند.

 

  5.در گزارش‌دهی و منابع خود دقیق باشید

به این فکر کنید که شما برای وبلاگ شرکت خود مقاله‌ای می‌نویسید، هزاران نفر آن را می‌خوانند و برخی از مطالب شما نادرست است.

آیا می‌توانید تصور کنید که چه ضرری به شرکت و اعتبار شخصی شما وارد می‌شود؟

به‌خاطر داشته باشید، وبلاگ شما، بازتاب شرکت شماست.

اگر مشکلی دررابطه‌با وبلاگ وجود داشته باشد، بر نحوه مشاهده محصولات شما توسط افراد تأثیر می‌گذارد.

در اینجا برخی از نکاتی وجود دارد که می‌توانید هنگام تولید محتوا به آنها توجه کنید:

در نظر بگیرید که به چه کسانی لینک می‌دهید.

آیا آنها منبع معتبری هستند؟ پیوند با سایر وب‌سایت‌های با کیفیت، باعث اعتماد بیشتر خوانندگان می‌شود.

پیوند به محتوای بیشتر، می‌تواند کمک کند.

هرچه بیشتر بتوانید برای آنچه در مورد آن می‌نویسید منبع تهیه کرده و آن را ثابت کنید، به محتوای شما اعتماد بیشتری می‌شود.

به موتورهای جستجو کمک کنید.

پیوند با سایر منابع و مطالب، به موتورهای جستجو کمک می‌کند تا متوجه شوند محتوای شما درباره چیست و چگونه باید طبقه‌بندی شود.

 

  6.محتوای عالی، مخاطب را به فکر فرو مي‌برد

همه چیز از شما و آنچه می‌نویسید شروع می‌شود.

در اینجا چند نکته برای کمک به شما در نوشتن محتوای عالي آورده شده است:

الف) مقدمه‌ای مهم و امیدوارکننده در کنار محتوای عالی

تابه‌حال فکر کرده‌اید که مردم چقدر سریع درباره پست‌های وبلاگ قضاوت می‌کنند؟

احتمالاً اکثر افراد در چند جمله اول تصمیم می‌گیرند که آیا پست ارزش خواندن را دارد یا خیر.

به کاربران بگویید در پست وبلاگ درباره چه موضوعاتی بحث خواهید کرد و آنها را ترغیب به خواندن آن کنید.

ب) مردم عاشق داستان هستند

برای یک محتوای عالی می‌توانید در معرفی خود از داستانی استفاده کنید یا مطلبی را در پست وبلاگ خود بگنجانید.

داستان‌ها همچنین می‌توانند به روشن شدن یک نکته کمک کرده و جذابیت بیشتری ایجاد کنند.

 

  7.با افزودن تصاویر و ویدئو ارتباط بهتری برقرار کنید

همان‌طور که می‌دانید افراد به اشکال گوناگونی می‌آموزند. بعضی از افراد با دیدن بهتر می‌آموزند، درحالی‌که برخی دیگر با شنیدن بهتر یاد می‌گیرند.

آنچه مهم است این است که هیچ‌کس با داشتن ابزار کمکی بصری، کمتر یاد نمی‌گیرد.

چه از عکس‌ها، فیلم‌ها و چه از نمودارها استفاده کنید، آنها می‌توانند به شما کمک کنند تا نظر شما را نشان دهد.

درباره هرچه می‌نویسید، تصویر اضافه کنید.

هیچ‌کس نمی‌خواهد فقط پاراگراف‌های متن را ببیند.

بااین‌حال، یک محتوای عالی چندین پاراگراف پشت سرهم نیست، تصاویری را اضافه کنید که به شما کمک می‌کنند و مرتبط هستند.

 

  8.نوشتن مطالب کوتاه و نکته‌ای

هیچ‌چیز بهتر از یک پست کوتاه یا نکته‌ای در وبلاگ پر از اطلاعات نیست، بنابراین روی تعداد کلمات تمرکز نکنید.

طولانی بودن یک مطلب دلیل بر بهتر بودن آن نیست.اغلب،یک محتوای عالی كوتاه و خلاصه ارائه می‌شود.

 

  9.به طور مداوم وب‌سایت یا وبلاگ خود را به‌روز کنید

اگر پس از راه‌اندازی یک وبلاگ یا وب‌سایت چند پست بنویسید و سپس کار را رها کنید، خوانندگان یا مشتریان جدید زیادی پیدا نخواهید کرد.

نه‌تنها این، بلکه موتورهای جستجو از سایت‌هایی که مرتباً به‌روز نمی‌شوند، حمایت نمی‌کنند.

اگر وبلاگ یا سایت محتوایی دارید، باید مرتباً آن را با محتوای عالی به‌روز کنید. بهترین سایت‌های محتوا مرتباً به‌روز می‌شوند.

 

سخن پایانی:

به‌راحتی از کنار محتوای خود عبور نکنید و به‌سختی روی آن کار کنید. یک محتوای عالی، نیازمند زمان و حوصله کافی می‌باشند.

عنوان، دستور زبان و سازماندهی مناسب یک امر ضروری است. وقتی پست خود را دوباره می‌خوانید، از خود بپرسید:

آیا کلماتی وجود دارد که بتوانم بیرون بیاورم؟

آیا من بهترین اطلاعات ممکن را به خوانندگان داده‌ام؟

آیا مطلب من کامل است؟

برای نوشتن یک مقاله‌‌ی جذاب کلیک کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا