تولید محتوا چیست؟!

 

جالب بدونید همه مردم از پیر تا جوان زن یا مرد همه در حال تولید محتوا هستند.

خانمی که از طرز تهیه غذا فیلم تهیه کرده و آن را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک می‌گذارد.

پسربچه‌ای که از خواننده رپ موردعلاقه خودش حمایت می‌کند.

دختر خانمی که از رستوران‌های موردعلاقه خود متن می‌نویسد.

پیرمردی که از مشکلات میان‌سالی برای دوستانش تعریف می‌کند.

و هزاران مورد دیگر که می‌توانیم به آنها اشاره کنیم.

همه موارد بالا به‌نوعی تولید محتوا می‌باشند که در قالب و فرم‌های مختلفی ارائه می‌شوند.

این یک آشنایی کوچک با داستان تولید محتوا بود، که گفتم قبل خواندن کامل متن یک پیش‌زمینه‌ای از مطلب داشته باشید.

 

محتوا

تعریفی که می‌توان از محتوا داشت این است که شما در قالب متن، عکس، صدا، ویدئو، اینفوگرافیک و راه‌های دیگر پیامی را منتشر کنید.

پس هرآنچه که ما از طریق راه‌های گفته شده و نظیر آن، انتقال دهیم محتوا نام می‌گیرد و قطعاً هر محتوا پلتفرم خاص خود را دارد برای مثال ما نمی‌توانیم در اینستاگرام که شبکه‌ای عکس‌محور می‌باشد متن‌های بلند با کلمات بسیار زیاد پر کنیم اگر هم این عمل را انجام دهیم هیچ استقبالی از محتوای ما نمی‌شود.

 

 

تولید محتوا

تعریف کلی تولید محتوا بدون درنظرگرفتن قالب و فرم آن کاره سختی می‌باشد ولی به‌طورکلی می‌توانیم تعریف زیر را داشته باشیم:

(اطلاعات ترغیب‌کننده‌ای با هدف خاص که مخاطب را جذب و به تأمل فرو می‌برد)

البته در نظر داشته باشید که این تعریف کسانی می‌باشد که اعتقاد دارند تولید محتوا بر اساس اطلاعات موجود ساخته می‌شود.

کسانی هم هستند که معتقدند تولید محتوا بر اساس تجربه امکان‌پذیر می‌باشد.

چرا باید تولید محتوا کنیم؟!

امروزه یکی از بسترهای خریدوفروش و دیده‌شدن محصولاتتان، فضای اینترنت می‌باشد که کاربران بسیاری نیز در آن فعالیت می‌کنند. شما می‌توانید در این فضا به رقابت بپردازید و توجه کاربران را به سمت محصول و سایت خود جذب کنید.

البته در نظر داشته باشید رقابت در این فضا بسیار کار سخت و پیچیده‌ای می‌باشد و شما نیازمند خلاقیت و نوآوری می‌باشید. باید با کاربرانتان ارتباط برقرار کنید آنها را بشناسید و نیازشان را درک کنید.

در این بستر که کاربران فعال بی‌شماری دارد راه ارتباطی شما سایت، شبکه‌های مجازی و… می‌باشد این شبکه‌ها در واقع محل تعامل شما با کاربران می‌باشد پس باید به حدی زیبا و جذاب طراحی شده باشد که یک تجربه خوب از محیط کاربری به مخاطبتان القا کند همین امر سبب اعتماد کاربران به شما و سایتتان می‌شود.

پل ارتباطی

در نظر داشته باشید که کل سازوکار شما در این فضا فقط بر پایه و مبنا اعتماد جلو می‌رود پس در کسب اعتماد از هیچ کاری دریغ نکنید.

حال که متوجه شدید پل ارتباطی و تعامل شما در این بستر چیست حال باید به فکر سرگرم‌کردن، آگاه کردن و ارتباط‌گیری با مخاطب خود شوید یکی از بهترین روش‌هایی که می‌توان به آن اشاره کرد تولید محتوا می‌باشد.

 

این تولید محتوا روش‌های مختلفی دارد که پیشنهاد می‌شود در مقاله 6 راه تولید محتوا مطالعه بفرمایید.

در واقع تولید محتوا را می‌توان راهی مستقیم در ارتباط‌گیری با کاربر دانست چرا که افراد با اهداف خاص وارد این فضا می‌شوند شما اگر بتوانید در تولید محتوای خود همه نیازهای کاربران را پوشش دهید و خواسته‌هایشان را رفع کنید می‌توانید بازدید سایت خود را ارتقا دهید.

اگر آمار بازدید سایت شما بالا باشد می‌توانید آن را به محلی عالی برای کسب درآمد تبدیل کنید

 

ویژگی‌های تولیدکننده محتوا

یک تولیدکننده محتوا قطعاً نویسنده رمان و کتاب‌های داستان نیست. پس این فکر که تولیدکننده محتوا استعداد نویسندگی دارد را باید کنار بگذارید.

یک تولیدکننده محتوا باید از اطلاعات عمومی خوب بهره بگیرد چرا که ممکن است در روز لازم باشد راجع‌به 3 موضوع مختلف مقاله تهیه کنید پس باید متوسط اطلاعات عمومی را داشته باشید.

 

 

 

برای تولید محتوا از چندین منابع مختلف استفاده کنید. یکی از مهم‌ترین اصول این کار استفاده از چندین منبع مختلف می‌باشد ما باید از منابع به‌درستی استفاده کنیم البته که برای پیداکردن مطالب مختلف باید جست‌وجوی گسترده‌ای در گوگل آغاز کنید یا می‌توانید از سایت‌های انگلیسی‌زبان استفاده کنید و مقاله‌های آن را به فارسی ترجمه کرده و نشر دهید.

تسلط لازم بر سئو را داشته باشد چرا که باید در بین میلیون‌ها نتیجه جست‌وجو، رتبه‌های بالایی را در موتورهای جست‌وجوگر دارا باشد.

پیشنهاد می‌شود مقاله 8 نکته برای موفقیت در سئو را برای آشنایی بیشتر مطالعه فرمایید.

آشنایی با قواعد سئو نیز می‌تواند تأثیر به سزایی در کارآمد بودن متن‌های منتشر شده داشته باشد پس اصول و قواعد اولیه سئو را آشنا باشید.

در کجا چه محتوایی منتشر کنیم؟!

ابتدا باید هدف خود را از تولید محتوا مشخص کنید چرا که هر اپلیکیشن و سایت جامعه هدف مختص به خود را دارد پس وقتی‌که مشخص کردید با این محتوا می‌خواهید چه مفهومی را به مخاطب خود انتقال دهید و یا قصد فروش چه محصولی را دارید می‌توانید نسبت به انتشار محتوای خود در پلتفرم موردنظر اقدام کنید.

 

انواع تولید محتوا

در حال حاضر شما می‌توانید در سایت‌ها و چند اپلیکیشن از جمله اینستاگرام توییتر فیسبوک و یوتیوب محتواهای خود را منتشر کنید. البته هر پلتفرم ویژگی خاص خود را دارد برای مثال اگر محتوای تولید شده ویدئو می‌باشد می‌توانید آن را در یوتیوب به اشتراک بگذارید و اگر مقاله‌ای بلند نوشته‌اید سایت‌ها می‌تواند بستر مناسبی برای نشر آن باشد.

 

تولید محتوای فارسی

امروزه حدود 2 درصد از محتواهای منتشر شده به زبان فارسی می‌باشد که به این معنی است که برای دیده‌شدن محتوای تولیدی باید اصول سئو را کاملاً رعایت کنید و این امر سبب به‌وجودآمدن فضایی رقابتی می‌شود.

 

تولید محتوا برای اینستاگرام

شاید جالب باشد بخوانید که در یک شبانه‌روز  6 نفر از 10 نفری که حساب اینستاگرام دارند حسابشان را چک می‌کنند. برای تولید محتوا در اینستاگرام لازم است تا با پرسونای مخاطب خود آشنا شوید از کپشن ها و هشتگ‌های مناسب استفاده کنید و البته از اینفلوئنسرها نیز غافل نشوید.

 

تولید محتوا از طریق ایمیل

این نوع از تولید محتوا با استفاده از ایمیل‌های ثبت نامی در سایت شما انجام می‌شود شما در این نوع تولید محتوا باید از متن‌های بسیار کوتاه، ترغیب‌کننده و دلچسب استفاده کنید تا بیشترین بازدهی را از محتوای تولیدی خود کسب کنید.

راه‌های زیادی برای تولید و نشر محتوا وجود دارد که در بالا به چند عدد از آنها اشاره کردیم.

 

برای نشر محتوای خود باید با برنامه‌ریزی و فکر پیش بروید و در جا و زمانی آن را منتشر کنید که بیشترین بازدهی را برای شما به ارمغان بیاورد.

 

برای نشر محتوای خود برنامه‌ریزی داشته باشید این موضوع علاوه بر اینکه رتبه سئو شما را بهبود می‌بخشد همچنین سبب می‌شود که کاربران نیز با سایت شما ارتباط بگیرند و برای خرید و یا پاسخ به سؤالاتشان به سایت شما رجوع کنند.

 

 

پس به‌طورکلی نمی‌توان تعریف دقیقی از تولید محتوا داشته باشیم، چرا که تولید محتوا باتوجه‌به هدف نگارنده تولید و به‌منظور خاصی ارائه می‌شود.

 

 

کد مطلب:1003300170101000704

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا