What is content Marketing

اگر به تازگی واژه بازاریابی محتوا را شنیده‌اید ولی تعریف و شناخت دقیق از آن ندارید، این مطلب می‌تواند به شما کمک کند. به طور مختصر بازاریابی محتوا را میتوان اینگونه تعریف کرد:

“بازاریابی محتوا یک روش بازاریابی است که با ایجاد و توزیع محتوای ارزشمند، مرتبط و پیوسته به دنبال جذب مشتری و مخاطب هدف در جهت سودآوری است.”

مشتریان و مخاطبان شما توقع محتوای ارزشمند را از برند شما دارند و این محتوا باید به گونه به دست مخاطبان برسد که کمک‌کننده و مفید باشند و نه مزاحم!

نکته‌ای که در اینجا حائز اهمیت است وجود کلمه کلیدی “ارزشمند” است که بازاریابی محتوا را از هر شکل دیگر بازاریابی و تبلیغات رایج متمایز می‌کند. در سایر روش‌های بازاریابی این ما هستیم که به دنبال مشتری می‌رویم تا او جذب کنیم و برای خرید محصولات یا خدمات ما ترغیب شود. در حالی که در بازاریابی محتوا مشتری به دنبال ما می‌آید و به دنبال رفع نیازها یا مشکلات خود است. بنابراین بسیار اهمیت دارد محتوایی که تولید و منتشر می‌کنیم پاسخگوی نیازهای مشتری باشد.

سوالی که مطرح می‌شود این است که با این توضیحات آیا می‌توانیم بازاریابی محتوا را به طور کامل جایگزین تبلیغات و سایر روش‌های بازاریابی کنیم یا خیر؟ پاسخ این سوال را می‌توان اینگونه داد که همه روش‌های بازاریابی لازم و ضروری هستند و نمی‌توان بعضی‌ها را حذف کرد و روش‌های دیگر را جایگزین کرد. بسته به این که مخاطب هدف شما در معرض کدامیک باشد و تاثیر بیشتری از آن بگیرد می‌توان اقدام به انتخاب روش بازاریابی کرد و همه این روش‌ها می‌تواند مفید و کارآمد باشند.

اهمیت بازاریابی محتوا

فرآیند بازاریابی محتوا شامل برنامه‌ریزی، تولید، توزیع ، به اشتراک گذاری و انتشار محتوا برای رسیدن به مخاطب هدف است. این کار می‌تواند فواید زیر را برای کسب و کار شما به همراه داشته باشد:

  • در مورد محصولات و خدماتی که ارائه می‌دهید، راهنمایی‌ها و چشم‌اندازهای خود را به مخاطبان آموزش می‌دهید.
  • نرخ تبدیل را افزایش می‌دهید.
  • یک رابطه بلندمدت بین کسب و کار شما و مشتریان ایجاد می‌شود که می‌تواند منجر به وفاداری مشتری شود.
  • به مشتریان خود نشان می‌دهید محصولات یا خدمات شما چگونه نیازهای آنان را برطرف می‌کند.
  • یک حس خوب و مثبت پیرامون برند خود ایجاد می‌کنید.

پیشنهاد می‌کنیم مقاله مزایای بازاریابی محتوا را مطالعه کنید.

انواع روش‌های بازاریابی محتوا

حال که با تعریف و اهمیت بازاریابی محتوا آشنا شدیم قصد داریم با چند مثال آن را به طور عینی و ملموس مورد بررسی قرار بدهیم. همانطور که محتوا انواع مختلفی دارد، روش‌های بازاریابی محتوا هم به‌قدری زیاد هستند که نمی‌توانیم در مورد تمام آن‌ها اینجا صحبت کنیم. هدف ما این است که شما با تعدادی از انواع آن آشنا شوید و از این فرصت برای رشد و توسعه کسب و کار خود به خوبی استفاده کنید.

اینفوگرافیک:

به طور کلی تصاویر و نگاره‌های عمودی بلند که شامل آمار، نمودار، گراف‌ها  و سایر اطلاعات می‌شود را اینفوگرافیک می‌گویند. اینفوگرافیک‌ها از این جهت می‌توانند موثر باشند که می‌توانند محتوا، اطلاعات و داده‌ها را در قالب گرافیکی قابل فهم نمایش دهند و با ترکیب عبارات ساده و کوتاه، تصاویر واضح و نمودارهای دقیق، راهی عالی برای برقراری ارتباط موثر محتوای شما هستند.

اینفوگرافیک‌ها اگر به خوبی طراحی و تهیه شوند، ممکن است برای چندین سال در شبکه‌های اجتماعی و وبسایت‌ها دست به دست شوند و مورد استفاده قرار گیرند. به این منظور بسیاری از شرکت‌های خدماتی در زمینه تولید اینفوگرافیک برای کسب و کارها فعالیت می‌کنند و شما می‌توانید این کار را به آن‌ها بسپارید. همچنین شما می‌توانید با استخدام افراد کارشناس در این حوزه، با تدوین استراتژی و برنامه‌ریزی، تحقیق و نوشتن محتوای مورد نیاز خود را به صورت اینفوگرافیک تولید کنید. بعلاوه وبسایت پینترست هم می‌تواند شما را در گرفتن ایده و طراحی اینفوگرافیک کمک کند. این روش نوعی از بازاریابی محتوا است که هیچ هزینه‌ای جز وقت شما ندارد.

type of infographic
انواع اینفوگرافیک

صفحات وب:

چه تفاوتی بین یک صفحه وب معمولی و یک بلاگ است که در آن محتوا قرار گرفته است؟ بلاگ‌ها نوعی قدرتمند از روش‌های بازاریابی محتوا (بازاریابی درونگرا) هستند که همین امر می‌تواند باعث ایجاد خلاقیت و نوآوری در موضوع و هدف آن‌ها باشد. با داشتن یک وبلاگ می‌توانید مقالات و  مطالب داخلی و خارجی را از طریق لینک‌سازی ترویج کنید، دکمه اشتراک‌گذاری برای آن تعبیه کنید و اطلاعات مربوط به محصول را درج کنید.

برای درک بهتر این موضوع وبسایت Expedia.com را در نظر بگیرید.شرکتی آمریکایی که  در زمینه تورهای مسافرتی که زیرمجموعه‌های زیادی در این صنعت دارد. سایت این شرکت وبلاگی به نام “آن بیرون از اینجا شروع می‌شود” دارد که در آن اطلاعات مربوط به سفر از جمله پیشنهاد هتل، مکان‌های جذاب برای بازدید و فعالیت‌های مربوط به سفر در سرتاسر جهان را به اشتراک می‌گذارد. این شامل طیف گسترده‌ای از موضوعات مربوط به هر نوع سفری است که می‌توانید تصور کنید.

Expedia به طور مرتب و مستمر محتوای وبلاگ خود را بروزرسانی می‌کند و خوانندگان را علاقه‌مند و مشغول نگه دارد. تمام مقالات مربوطه درراستای هدف و ماموریت شرکت است و به منظور جلب مشتری و افزایش آگاهی از برند تولید و منتشر می‌شوند. آن‌ها این کار را با لینک دادن به خدمات خود و نوشتن تجربه‌های مثبت مشتریان قبلی که از این خدمات استفاده کردند انجام می‌دهند.

blogging for content
صفحات وب و بلاگ‌نویسی

پادکست:

طی چند سال گذشته، پادکست را می‌توان یکی از ترند‌های محبوب بین افراد دانست که روزانه بخشی از زمان خود را صرف گوش دادن به آن می‌کنند. به همین جهت بسیاری از مشاغل و رسانه‌ها شروع به ایجاد و به‌ اشتراک‌گذاری پادکست‌های خود کرده‌اند.

پادکست‌ها امکان خلاقیت و نوآوری را فراهم می‌کنند، زیرا طیف وسیعی از موضوعات را شامل می‌شوند. همچنین عواملی مثل مدت زمان پخش پادکست، کانال‌هایی که آن‌ها را منتشر می‌کنید و افرادی که در پادکست حضور دارند می‌تواند توسط شما کنترل و تعیین شوند.

به عنوان مثال پادکست “10 صبح” که در حوزه مدیریت، کارآفرینی و استارت‌آپ فعالیت می‌کند از پادکست‌های پرطرفدار و پرشنونده فارسی است که معمولا مهمانان آن افراد فعال و موفق در زمینه کسب و کار هستند. “جهان شگفت‌انگیز مغز” مثالی دیگر از پادکست‌های فارسی است که به تهیه‌کنندگی سیاوش صفاریان‌پور اجرا می‌شود و در هر قسمت آن با یکی از متخصصان علوم شناختی به گفتگو می‌نشینند و پیرامون عملکرد شگفت‌انگیز مغز صحبت می‌کنند. اگر هم طرفدار موضوعات تاریخی هستید، پادکست‌های “تاریخ شفاهی ایران” و “تاریکخانه تاریخ” می‌توانند این علاقه و نیاز شما را پاسخ دهند.

podcast for content
پادکست

محتوای ویدیویی:

اگر بپرسیم آیا روشی وجود دارد که بتواند یک شبه فروش ما را چند برابر کند و مشتریان ما را افزایش دهد، قطعا پاسخ بله خواهد بود و آن هم از طریق بازاریابی محتوای ویدیویی انجام می‌پذیرد. امروزه اکثر مصرف‌کنندگان ترجیح می‌دهند از طریق ویدیو در مورد محصول یا خدمات یک برند اطلاعات کسب کنند. علاوه بر این بازاریابی ویدیویی می‌تواند باعث شود نرخ تبدیل (Conversion Rate) شما افزایش یابد، نرخ بازگشت سرمایه بهبود یابد و با مخاطب خود رابطه موثر ایجاد کنید. محتوای ویدیویی این امکان را برای شما فراهم می‌کند آن‌ها را در شبکه‌های اجتماعی، صفحات ورود یا وبسایت کسب و کار خود بارگذاری کنید و هزاران نفر همه روزه از آن بازدید کنند.

video marketing
محتوای ویدیویی

رسانه‌های اجتماعی:

بیش از 3.6 میلیارد نفر در سرتاسر جهان از انواع رسانه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند و همین موضوع می‌تواند دلیل محکمی برای کسب و کارها باشد روی بازاریابی محتوا در این روش تمرکز و سرمایه‌گذاری کنند. رسانه‌های اجتماعی متفاوتی از قبیل اینستاگرام، لینکدین، پینترست و توییر وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید و محتوای خود را به روش‌های گوناگون منتشر کنید.

در ایران اینستاگرام بیش از سایر رسانه‌ها کاربر فعال دارد و همین باعث محوبیت و فراگیری آن شده است که اکثر کسب و کارها تمرکز بیشتری روی آن داشته باشند و برای تولید محتوای باکیفیت هزینه کنند. البته ساختن محتوای خوب تنها بخشی از ماجراست. برندها اگر بخواهند مورد توجه قرار بگیرند، توسط کاربران فالو شوند و در نهایت خروجی و درآمد مناسبی اینستاگرام عایدشان شود باید استراتژی بازاریابی محتوا داشته باشند که مشخصا مناسب اینستاگرام باشد.

social media
رسانه‌های اجتماعی

استراتژی بازاریابی محتوا

همانطور کهپیشتر گفته شد موفقیت در زمینه ی بازاریابی محتوا نیازمند دارا بودن استراتژی هدفمند و دقیق خواهد بود. به همین جهت ما قصد خواهیم داشت تا مراحل پیاده‌سازی استراتژی بازاریابی محتوا را به صورت کامل شرح دهیم:

1.در ابتدا اهداف هوشمندانه مشخص کنید.

در گام اول از استراتژی بازاریابی محتوایی، مشخص نمودن هدف گامی حیاتی می باشد که می بایست مخصوص کسب و کار خود شما باشد و مکمل هدف های گسترده بازایابی خواهد بود. این اهداف شامل مواردی مثل افزایش آگاهی از برند مورد نظر، بالا بردن درآمد، بالا بردن نرخ تبدیل، افزایش وفاداری برند، جذب شرکای استراتژی و … نیز می باشد.

2. معیار های کلیدی خود را مشخص کنید.

شاخص کلیدی عملکرد یا (KPI) نقاطی هستند که قابل اندازه‌گیری می باشد که خواهید توانست از آن برای اندازه‌گیری میزان عملکرد دقیق و واقعی خود در مقابل اهداف استفاده خواهید کرد. در این گام می بایست شاخص کلیدی عملکرد را جهت اهداف هوشمندانه کسب و کار خود تنظیم کنید. برای مثال اگر چنانچه هدف شما آگاهی نمودن از برند می باشد خواهید توانست KPI خود را ترافیک سایت خود را یا فالوورهای رسانه‌های اجتماعی تعیین کنید. در این گام فروش روزانه و ترافیک سایت KPI بسیار مناسبی برای بالا بردن درآمد کسب و کار شما باشد و یا برای افزایش وفاداری برند می بایست شاخص کلیدی عملکرد خود را بازگشت مشتری، ترویج‌دهندگان و بررسی محصولات تعریف کنید.

3. در مورد نوع محتوا تصمیم بگیرید.

در گام بعدی می بایست نوع محتوایی که میخواهید تولید کنید را مشخص کنید. برای این کار می بایست مخاطب هدف کسب و کار خود و شخصیت اول را در نظر داشته باشید. اگر قصد دارید آن‌ها را بشناسید، سوالات زیر به شما کمک خواهد کرد:

  • کاربران و یا مشتریان از شما چه چیزی می‌خواهند؟
  • کاربران و یا مشتریان کدان نیاز خود را می‌خواهند برطرف کنند؟
  • چرا کاربران و یا مشتریان به محصول یا خدمت شما نیاز دارند؟
  • چطور می‌توانید به کاربران و یا مشتریان کمک کنید؟
  • آن‌ها بیشتر زمان خود را کجا صرف می‌کنند؟

با پاسخ دادن به این سوالات و انواع روش‌های بازاریابی محتوایی (ویدیویی، پادکست، وبلاگ و غیره) که در بالا اشاره کردیم، می‌توانید برای انتخاب نوع محتوای خود تصمیم‌گیری کنید.

4. کانال‌های مونتشر شدن محتوای خود را انتخاب کنید.

بعد از اینکه درباره ی نوع محتوایی که به بازار کسب و کار ارائه می‌کنید تصمیم گیری کردید، زمان ان فرت رسیده که کانال‌های محتوای مخصوص خود را انتخاب کنید. برای برخی از انواع محتوا، کانالی که باید با آن کار کنید مشخص است. به عنوان مثال اگر در حال ایجاد محتوای ویدیویی برای اینستاگرام است، کانال شما شبکه‌ اجتماعی اینستاگرام خواهد بود.

5. بودجه بازاریابی محتوا را مشخص کنید.

حالا زمان آن رسیده است بودجه اختصاصی خود را تنظیم کنید. این عامل به نوع محتوایی که ایجاد می‌کنید و کانال‌هایی که قصد دارید از طریق آن بازاریابی کنید بستگی دارد. برای تعیین بودجه خود باید به این سوالات پاسخ دهید:

  • آیا برای تولید محتوا به فناوری خاصی مانند دوربین حرفه‌ای عکاسی و فیلمبرداری یا نرم‌افزار مشخصی مانند فوتوشاپ نیاز است؟
  • آیا نیاز به استخدام طراح، نویسنده، عکاس یا بازاریاب محتوایی هست؟
  • آیا باید برای فضای تبلیغاتی (Ad Space) هزینه کنید؟
  • آیا برای افزایش یا اندازه‌گیری شاخص‌های محتوای خود نیاز به ابزار یا منابع خاصی هست؟

بعد از پاسخ به این سوالات، نحوه تاثیر‌پذیری پاسخ‌هایتان بر بودجه را یادداشت کنید؛ حتی اگر قبل آن را تخمین زده باشید.

6. محتوا را تولید و منتشر کنید.

در این مرحله محتوای خود را تولید و منتشر کنید تا در معرض دید مخاطبان قرار گیرد. برای حصول اطمینان از اینکه محتوای شما به طور منظم و مداوم تولید می‌شود و با مخاطبان به اشتراک گذاشته می‌شود از تقویم محتوایی استفاده کنید. با این کار تیم شما از محتواهایی که قرار است در آینده تولید شوند مطلع خواهند بود و متناسب با آن برنامه‌ریزی تولید را انجام می‌دهند. برای برنامه‌ریزی و تهیه تقویم محتوایی استفاده از تقویم سالانه می‌تواند مناسب باشد.

7. نتایج را اندازه‌گیری و سپس تجزیه و تحلیل کنید.

در نهایت باید نتایج کار خود را اندازه گیری کنید و با تجزیه و تحلیل این نتایج اقدامات لازم را انجام دهید. در صورت لزوم تغییرات اصلاحی را صورت دهید تا مخاطبان بیشتری جذب کنید. برای تشخیص اینکه استراتژی بازاریابی محتوای شما موفقیت‌آمیز بوده یا نه به اهداف هوشمندانه خود و شاخص‌های کلیدی عملکرد نگاه کنید. آیا این اهداف محقق شده‌اند و به KPI خود رسیده‌اید؟ آیا در این راستا حرکت کرده‌اید یا کاملا از آن فاصله گرفتید؟

content marketing strategy
استراتژی بازاریابی محتوا

نخستین بار تیم برنرزلی در سال 1991 تجارت الکترونیک را ابداع کرد. و در سال 1994 اولین بانکداری الکترونیک و به همراه آن اولین پیتزا فروشی اینترنتی هات ایجاد شد. در همان سال شرکتی به نام نت اسکیپ ارتباط امنیت لایه انتقال را اختراع کرد و به این ترتیب خرید و فروش اینترنتی به وسیله این پروتکل ایجاد شد. پس از آن نیز اولین فروشگاه های اینترنتی جهان مانند شرکت آمازون و ebay  شروع به فعالیت کردند که امروزه به عنوان مشهور ترین و بهترین فروشگاه های اینترنتی در جهان شناخته می شوند. طرز کار این فروشگاه ها در ابتدا اینگونه بود که فروشنده لیست و مشخصات کالاهای مورد نظر خود را در سایت قرار می داد و افراد پس از ورود به سایت و مشاهده جزئیات کالا اقدام به ثبت سفارش و خرید آن محصول می کردند.

تولید محتوا برای فروشگاه اینترنتی چیست؟

در حوزه ی فروشگاه اینترنتی، تولید محتوای فروشگاه اینترنتی به اطلاعاتی گفته می شود که به صورت الکترونیکی در زیر هر محصول و یا صفحه ی جداگانه انتشار پیدا می کند. منظور از تولید محتوای فروشگاه اینترنتی تنها محتوای متنی نمی باشد و این اطلاعات می تواند به صورت ویدئو، تصاویر، فایل صوتی، انیمیشن و غیره باشد. اهمیت تولید محتوا به قدری زیاد است که بسیاری ان را پادشاه می نماند. تولید محتوای با کیفیت به خصوص تولید محتوای فروشگاه اینترنتی امری بسیار ضروری به شما می آید چرا که کاربران هنگام ورود به وب سایت به دنبال محتوای است که در جست و جوی آن می باشد و اگر محتوا مناسب را پیدا نکنند سریعا از وب سایت خارج می شود و این موضوع تاثیر بدی بر روی رتبه ی وب سایت خواهد گذاشت و همچنین گاهی ممکن است بر روی شهرت کسب و کار شما نیز تاثیر بدی بگذارد.

 

نکاتی که برای تولید محتوا فروشگاه اینترنتی باید رعایت کرد؟

تولید محتوا برای فروشگاه به این دلیل اهمیت دارد که نقش مهمی در تعیین جایگاه سایت در موتور های جست و جو گر گوگل را دارد و با تولید هرچه بیشتر محتوای با کیفیت رتبه شما بالاتر می رود و نقش اساسی در سئو سایت شما را دارد. و این قواعد در تولید محتوای فروشگاه اینترنتی نیز مستثنی نیست و منجربه فروش هرچه بیشتر محصولات و سوددهی کسب و کار شما می شود. در واقع تولید محتوا و نویسندگی نیازمند دانش ویژه و کسب اطلاعات در زمینه طراحی فروشگاه اینترنتی به شمار می آید . و برای راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی موفق باید بیشتر از هرچیز دیگری به تولید محتوا با کیفیت آن حساسیت به خرج داد. تولید محتوا محصولات در فروشگاه اینترنتی باید مرتبط با محصول مورد نظر باشد و به حاشیه نرود همچنین میتوان از بررسی و مقایسه محصولات دیگر مشابه نیز کمک گرفت و در تولید محتوا از آنها استفاده کرد.

 

اصول اساسی تولید محتوای سایت

 

انتخاب کردن مناسب ترین عنوان برای محتوا سایت

گام اول تولید محتوای با کیفیت انتخاب موضوع مناسب می باشد. موضوعات را با توجه به محصولات انتخاب کنید که بیشترین هماهنگی را با نوع فعالیت در سایت داشته باشند. استفاده از یک عنوان مناسب جرقه ای بسیار جذاب است که خوانندگان را مشتاق به خواندن مطالب شما می کند. آمارها نشان داده شده است که 80 درصد از کاربران عنوان و تیتر های محتوای شما را مطالعه خواهند کرد و تنها 20 درصد از افراد ادامه محتوای شما را مطالعه می کنند. به همین انتخاب عنوان مناسب برای محتوا و مقاله های وب سایت دارای اهمیت است. عنوان هایی که شما برای تولید محتوای با کیفیت وب سایت خود انتخاب می کنید اولین چیزی است که کاربران آن را می بینند و می خوانند و طبق آن تصمیم میگیرند که ادامه آن را بخوانند و یا خیر بنابراین در انتخاب عنوان مناسب کوشا باشد و به آن اهمیت بیشتری بدهید.

استفاده از ابزار های گرافیکی

در بین انواع محتوا ها، محتوای تصاویر طرفداران بسیاری پیدا کرده است. برای جذب هرچه بیشتر کاربران می توانید تصاویر مرتبط و گرافیکی زیبایی به محتوای خود اضافه کنید. استفاده از تصاویر و ابزار های گرافیکی به همراه استفاده از مطالب به صورت نوشتاری احساس خوبی را به کاربر منتقل می کند و کاربران را بیشتر مجاب به ادامه خواندن مطالب خواهد کرد. دقت داشته باشید که تصاویری که نیز برای محصولات خود انتخاب می کنید از کیفیت نسبتا خوبی برخوردار باشد، تا حد امکان از وب سایت های دیگر کپی نباشد و همچنین تصاویر گذاشته شده در فروشگاه با محصول نهایی که به دست کاربر میرسد تفاوت چندانی نداشته باشد. ابزار های گرافیکی اگر هوشمندانه و خلاقانه به کار برده شوند تاثیر زیادی بر روی طراحی گرافیکی، زیبایی سایت و همچنین جذب مخاطبین بیشتر دارند. نه تنها تصاویر بلکه استفاده از ابزار های گرافیکی دیگر نیز مانند انیمیشن، طراحی لوگو و غیره می تواند در تولید محتوای با کیفیت بسیار اثر بخش واقع شود.

استفاده از قسمتی تحت عنوان نظرات کاربران

در بسیاری از سایت ها قسمتی تحت عنوان نظرات کاربران وجود دارد. در این قسمت کاربران می توانند نظرات خود را در رابطه با محصولات و یا مطالب موجود در وب سایت اعمال کنند. کاربران با خواندن این مطالب و رضایت مشتریان تصمیم به خرید محصولات می گیرند. اگر در فروشگاه شما افراد زیاد به این بخش توجه نمی کنند، می توانید به این منظور آن ها را به درج نظرات تشویق کنید. به طور مثال می توانید به مشتریانی که اقدام به خرید محصول می کنند با دریافت و ثبت نظراتشان درباره ی آن محصول تخفیف های ویژه ای را قرار دهید.

قیمت تولید محتوا برای سایت فروشگاهی

قیمت تولید محتوا برای سایت های فروشگاهی با توجه به اینکه حجم محتوا های مورد نیاز برای سایت فروشگاهی کمتر است، قیمت آن نیز کمتر خواهد بود به صورت متوسط برای هر 300 کلمه حدود 4 تا 10 هزار تومان برآورد می شود. البته به این نکته نیز باید توجه داشت که چه میزانی محتوا مورد نیاز تخصصی بوده و ممکن است افرادی که به صورت فریلنسر کار می کنند قیمت های متفاوت تری را پیشنهاد دهند. صرف هزینه برای تولید محتوای با کیفیت وب سایت به هیچ وجه غیر ضروری و کم اهمیت نمی شود چرا که با رعایت کردن تمامی نکات مربوط می تواند مخاطبان بسیاری را به وب سایت شما جذب کند و فروش بیشتری را برای فروشگاهی اینترنتی شما به ارمغان اورد. پس از تولید محتوا برای محصولات فروشگاه خود غافل نشوید و آن را اولویت اول کار خود قرار دهید.

جمع‌بندی:

با بازاریابی محتوای موثر و هدفمند، می‌توانید به مخاطب مورد نظر خود برسید و نرخ تبدیل را افزایش دهید. روش‌های مختلفی برای بازاریابی محتوا وجود دارد که می‌تواند منجر به افزایش درآمد، بهبود درآمد، افزایش شناخت از برند و ایجاد تعامل موثر با مشتریان شود.

برای شروع بازاریابی محتوا تعیین کنید کدام نوع از محتوا برای کسب و کار و مخاطبان شما مناسب است و سپس یک استراتژی بازاریابی محتوا را طراحی و پیاده‌سازی کنید. مراحل استراتژی بازاریابی محتوا را قدم به قدم اجرا کنید و در نهایت با تجزیه و تحلیل نتایج آن بررسی کنید آیا در مسیر اهداف تعیین شده هستید یا خیر. بدون شک این بازاریابی یکی از محبوب‌ترین روش‌های بازاریابی در حال حاضر است که بازدهی بالایی ایجاد می‌کند.

 

کد مطلب:1003300010101000707

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا