چند نکتهٔ مؤثر در تولید محتوای اینستاگرام
اینستاگرام از بدو تشکیل به بهترین بستر برای اشتراک گذاری عکس تبدیل شد. تولید محتوای اینستاگرام اهمیت ویژهای دارد زیرا ماهانه بیش از 800 میلیون کاربر در اینستاگرام فعال هستند.
روزانه بیش از 60 میلیون عکس پست میشود و روزانه 1.6 میلیارد “لایک” داده میشود.
تعداد زیادی از اینفلوئنسرها در اینستاگرام با تعداد زیادی فالوور حضور دارند.
با یک برنامهریزی مناسب، میتوانید به یک برند تأثیرگذار در اینستاگرام تبدیل شوید.
شما باید برای دنبالکنندگان فعلی محتوای جدید، مناسب و مرتبط تولید کنید.
ممکن است دشوار باشد که بدانید کدام نوع پستها برای رشد مخاطبان شما مؤثرتر است.
در اینجا چند نکته مهم برای بازاریابی و تولید محتوای اینستاگرام آورده شده که میتوانید از آنها استفاده کنید.
1. هرچه سریعتر پروفایل خود را به پروفایل بیزینسی تغییر دهید
قبل از اینکه به فکر برنامه تولید محتوای اینستاگرام خود باشید، مطمئن شوید که یک حساب بیزینسی در اینستاگرام دارید.
شما بهراحتی میتوانید پروفایل فعلی خود را به یک پروفایل بیزینسی تغییر دهید.
برای شروع کافی است به تنظیمات خود مراجعه کرده و بر روی “Switch to Business Profile” کلیک کنید.
داشتن پروفایل بیزینسی مزایای واضحی دارد.
بهعنوانمثال، دنبالکنندگان میتوانند روی دکمه تماس شما کلیک کنند تا دقیقاً مانند صفحه وبسایت از صفحه اینستاگرام با شما تماس بگیرند.
پروفایل بیزینسی به شما امکان ایجاد و انتشار تبلیغات اینستاگرام را بدون نیاز به استفاده از ابزارهای تبلیغاتی فیسبوک میدهد.
همچنین میتوانید به ابزارهای تجزیهوتحلیل اینستاگرام، به نام Insights ، دسترسی پیدا کنید که آماری راجعبه views و میزان تأثیر پستهای شما ارائه میدهد.
2. از ابزارهای رایگان اینستاگرام استفاده کنید
پروفایلهای بیزینسی در اینستاگرام با پروفایلهای بیزینسی فیسبوک تفاوت چندانی ندارند.
از طریق Insights، میتوانید آماری مانند تعداد بازدیدها، میزان تاثیرگذاری و موارد دیگر را مشاهده کنید.
حتی میتوانید اطلاعات دنبالکنندگان خود را، از جمله اطلاعات مربوط به سن، جنسیت، موقعیت مکانی و ساعات فعال آنها را به دست آورید.
همچنین میتوانید اطلاعات ویژهای در مورد پستهای هفته دریافت کنید که به شما نشان میدهد تعداد بازدیدهایی که برای آن بازه زمانی کسب کردهاید و پست های برتر شما چیست .
ین ابزارهای رایگان قیمتی ندارند زیرا میتوانید از آنها برای درک دقیق نحوه تعامل کاربران با محتوای خود استفاده کنید.
هرچه اطلاعات بیشتری در مورد نحوه تعامل کاربران با پستهایتان داشته باشید، میتوانید محتوای خود را برای افزایش تعامل تغییر دهید.
3. ارسال تیزرهای محصولی که مردم را به خرید ترغیب کند
یک دسته از پستهایی که تقریباً همیشه جلبتوجه میکند، تیزر تبلیغاتی محصولات است.
اگر فقط با ارسال تیزرهای تبلیغاتی محصولات در اینستاگرام بتوانید محصولات بیشتری بفروشید، چه میکنید؟
اینستاگرام مکانی عالی برای تبلیغ محصولات شماست و بازی را بلد باشید، کاربران را اذیت نمیکنید و آنها را با تبلیغات نمیترسانید.
پستهای تیزر محصول یک روش ساده برای صحبت در مورد محصول شما و افزایش هیجان مخاطب است بدون اینکه به نظر برسد خیلی تلاش میکنید.
در اینجا یک پست از صفحه اینستاگرام Gilt Man وجود دارد که به طور مستقیم در فروش یک محصول سعی ندارند، اما یک برنامه رایگان ارائه می دهند که در آن کاربران می توانند تمام موجودی برند را خریداری کنند.
این برند در حالی که عکس برخی از اقلام موجود برای خرید را به شما نشان می دهد ، 70٪ تخفیف ارائه می دهد.
این تبلیغات کارایی دارند زیرا فشار آور نیستند.
آنها برای دانلود برنامه و خرید، کاربران را با تخفیف و تصویر محصول تحریک میکنند.
این تقریباً برای هر صنعتی مفید است.
استارباکس با اعلام نوشیدنیهای فصلی با تصاویر آنها و بدون تلاش برای مجبور کردن مردم به خرید آنها، مخاطبان خود را تحریک میکند.
وقتی مردم را در مورد کالاهایی که به آنها علاقه دارند تحریک کنید و آنها را وادار به خرید چیزی نکنید، احتمالاً آن را میخرند.
در غیر این صورت، آنها حداقل با لایک کردن پست، نظر دادن در مورد آن یا به اشتراکگذاری آن با یک دوست، با آن درگیر میشوند.
بنابراین از نمایش کالا با ارسال عکس محصول نترسید. فقط آن را بهآرامی انجام دهید.
4. از استوریها برای تولید محتوای اینستاگرام استفاده کنید
اگر میخواهید جلب مشتری کنید، استوریهای اینستاگرام برای کمک به شما هستند.
استوریهای اینستاگرام با پستهای اینستاگرام متفاوت هستند زیرا در قالب “نمایش اسلاید” ارائه میشوند.
آنها فقط 24 ساعت باقی میمانند.
این ویژگی شباهت زیادی به استوریهای اسنپ چت دارد و حتی یک رقیب مستقیم است.
استوریهای اینستاگرام بهجای آنکه در home ظاهر شود، در منطقه کوچکی بالای آن ظاهر می شود.
هنگامیکه یک کاربر بر روی عکس شما در بالا کلیک کند، پنجرهای ظاهر میشود که میتواند Story شما را مشاهده کند.
5. شریک شدن با اینفلوئنسر
اگر میخواهید با تولید محتوای اینستاگرام به مشتریان واقعی خود دسترسی پیدا کنید، سریعترین راه استفاده از اینفلوئنسرهایی است که قبلاً مخاطبان زیادی پیدا کردهاند.
افراد زیادی بر اساس آنچه آنها پیشنهاد میدهند، در حال خرید خدمات یا محصولات هستند.
آنها به اینفلوئنسرها اعتماد دارند.
اگر با اینفلوئنسر مناسب شریک شوید، میتوانید برند خود را در مقابل کاربران قرار دهید.
اولین قدم این است که سعی کنید چند اینفلوئنسر را که دارای مخاطبان مرتبط با محصول یا خدمات شما هستند، شناسایی کنید.
در اینجا مثالی از چگونگی استفاده Gravity Blanets از اینفلوئنسر Jessi Smilesبرای تبلیغ محصول خود در صفحه اینستاگرام خود آورده شده است.
این پست هزاران لایک دارد.
6. عکسهای ارسالی توسط کاربر را جمعآوری کنید
آیا خوب نیست اگر راهی آسان برای تولید محتوای اینستاگرام وجود داشته باشد؟
از طریق عکسهای ارسال شده توسط کاربر، وجود دارد.
شما در حال حاضر مخاطبان پیگیر خود دارید.
خواه صدها نفر باشد یا هزاران نفر، میتوانید از مخاطبان خود استفاده کنید تا محتوای مفیدی برای شما تولید کنند.
دنبالکنندگان شما احتمالاً از محتوای تولید شده توسط کاربری دیگر حتی بیشتر از محتوای شما لذت خواهند برد زیرا معتبر و غیرقابلپیشبینی است.
مارک آرایشی و بهداشتی MAC از تعداد زیادی محتوای تولید شده توسط کاربران خود استفاده میکند که در صفحه اینستاگرام خود تبلیغ می کنند و محصولات را به نمایش بگذارد.
این عکسی است که یکی از کاربران آنها ارسال کرده و سپس به صفحه اینستاگرام خود اضافه کردهاند.
توجه داشته باشید که چگونه آنها از هشتگ #regram استفاده کردهاند.
7. فعالیت بهموقع
فعالیت بیش از حد در اینستاگرام راهی مطمئن برای ازبینبردن فالوورهای موجود است.
اگر همه آنچه که آنها در صفحهشان میبینند عکسهای شما است، احتمالاً قصد دارند شما را در سریعترین زمان ممکن unfollow کنند.
اما شما میخواهید بهصورت ثابت پست بزارید تا مرتباً در اخبار آنها بمانید.
یکی از بهترین روشها این است که فقط در روزهای اوج و ساعتهایی که دنبالکنندگان شما آنلاین هستند پست بگذارید.
طبق تحقیقات CoSchedule ، بهترین زمانهای روز برای ارسال بین 8:00 صبح تا 9:00 صبح و همچنین 2:00 صبح است.
بین 8:00 تا 9:00 صبح مربوط به زمانی است که افراد در حال آماده شدن برای کار یا رفتوآمد به محل کار خود هستند.
و ساعت 2:00 بامداد زمانی است که بیشتر افراد در هنگام خوابیدن اینستاگرام خود را چک میکنند.
نتیجه
اینستاگرام بر دنیای رسانههای اجتماعی تسلط یافته است. با بیش از 800 میلیون کاربر ماهانه، مکانی برای اشتراک تصاویر است.
هر روز میلیاردها لایک داده میشود، بنابراین شما باید کار خود را انجام دهید تا برخی از آنها را جمع کنید.
سعی کنید بهترین و مرتبطترین محتوا را در مناسبترین زمان به اشتراک بگذارید.
و در آخر، مطمئن باشید که معیارهای درستی را برای بررسی نتیجهٔ تولید محتوای اینستاگرام خود دنبال میکنید.
اگر میخواهید در وبلاگ تولید محتوا کنید، اینجا کلیک کنید.
[/av_textblock]