انواع محتوا
در دوره دیجیتال، مهم است که از همه انواع محتوا استفاده کنید تا به برجسته شدن نام تجاری خود کمک کنید.محتوای مبتنی بر متن همیشه در دیجیتال مارکتینگ نقش مهمی ایفا میکند، اما ایجاد و ارتقا محتوای بصری و تعاملی اگر به شکل درست و مناسبی باشد میتواند مزایای زیادی داشته باشد.
داستانها و داستانسراییها.
مطالب آموزنده
محتوای الهامبخش.
محتوای شبکههای اجتماعی.
همه اشکال مختلف محتوا هستند.
بهطورکلی، ما میتوانیم انواع محتوا را به موارد زیر تقسیم کنیم:
مطالب نوشته شده
محتوای بصری
محتوای تعاملی
محتوای ویدئو
در عمل، بسیاری از این انواع مختلف با هم تداخل دارند اما همین تفاوتهای کوچک میتواند تأثیری بزرگ داشته باشد.
معرفی انواع محتوا و کاربردهای آنها
انواع محتوای متنی
-
پست وبلاگ
پستهای وبلاگ همواره بهترین عملکرد برای برندها است.
پستهای وبلاگ نهتنها برای سئو مؤثر (بهینهسازی موتور جستجو) ضروری است، بلکه میتواند مدیریت افکار شما را ارتقا دهد، به ایجاد فرصتهای networking کمک کند و بهعنوان مولد اصلی تجارت شما عمل کند.
اگر میخواهید مخاطبان خود را آگاه کنید، اطلاع از نام تجاری را توسعه دهید، دانش شرکت خود را درمورد اخبار روز صنعت برجسته کنید و یک سابقه طولانیمدت از تولید محتوای مفید و ارزشمند را برای خودتان ایجاد کنید، پستهای وبلاگ بسازید.
اگر فکر میکنید چه نوع پست وبلاگی را امتحان کنید، هیچ محدودیتی وجود ندارد. در اینجا لیستی از انواع محتوا در وبلاگ وجود دارد:
- نقلقولها
- آمار
- همکاریها
- پرسشوپاسخها
- مصاحبهها
- اخبار شرکت
- اخبار محصولات
- مقایسهها
- لیستها
- راهنماهای گامبهگام
- استراتژیهای جدید
- تحقیقها
- بهترین روشها
- نکات
- چکلیستها
- هدفگذاریهای مجدد
این روش را امتحان کنید:
به یک کلمه کلیدی فکر کنید که برای تجارت شما مهم است و سپس آن را به ابزاری مانند BuzzSumo متصل کنید.
بیشترین محتوای به اشتراک گذاشته شده چیست؟ این به شما ایدههایی میدهد که چه نوع محتوای وبلاگی برای مخاطبان مؤثرتر است.
-
توصیفات
طبق مطالعه انجام شده توسط Dimensional Research ، 90 درصد افراد مورد بررسی گفتند که بررسیهای آنلاین بر تصمیمگیری آنها در خریدشان تأثیر میگذارد.
بازبینیها، رتبهبندیها و توصیفات، شواهد بیشتری را از مشتریان واقعی ارائه میدهند و نشان میدهد که شرکت شما وعدههای خود را عملی میکند.
ارتقا این نوع از محتوا یک دلیل دیگر برای قدم بعدی به مشتریان میدهد.
این را امتحان کنید:
یک صفحه وب را به توصیفات اختصاص دهید که مزایای خاصی را نشان دهد.
انواع محتوای بصری
در این دوره دیجیتال، برای برجسته شدن نام تجاری خود، باید از انواع محتوا استفاده کنید. محتوای متنی همیشه در بازاریابی دیجیتال نقش مهمی ایفا میکند، اما ایجاد و ترویج محتوای بصری درصورتیکه درست و مناسب باشد میتواند فواید زیادی به همراه داشته باشد.
سه مزیت اصلی استفاده از محتوای بصری
- جذابتر استشرکت توزیع مطبوعات PR Newswire متوجه شد که درج تصاویر، فیلمها و سایر رسانههای تصویری در بیانیههای مطبوعاتی 77 درصد بازدید بیشتر از محتوای متنی را به خود جلب کرده است.
- در دسترس تراستما میتوانیم اطلاعات بصری را 60000 برابر سریعتر از محتوای متنی پردازش کنیم.
- بهیادماندنیتر استطبق Brain Rules توسط دکتر جان مدینه، اطلاعاتی که همراه با تصاویر هستند، شش برابر بیشتر بهخاطر میآورید.
-
تصاویر
طبق مطالعهای که توسط Venngage انجام شده است، تصاویر بیشترین نوع محتوای بصری هستند.
درحالیکه افراد ممکن است از یک متن غافل شوند، یک تصویر میتواند پیام شما را در چند ثانیه برساند.
شما میتوانید تصاویر رایگان را در سایتهایی مانند Flickr و Photobucket پیدا کنید، اما برای بهیادماندنیتر شدن پستهای رسانههای اجتماعی و وبلاگ خود، تصاویر اصلی ایجاد کنید.
-
Memeها
Memeها برای توییتر و فیسبوک ایدئال هستند و درستکردن آنها آسان است. به مخاطبانی که هدف شما هستند و آنچه که برای آنها سرگرمکننده یا الهامبخش است، فکر کنید.
Grammarly مثال بسیار خوبی است از یک شرکت که بهخوبی از Memes استفاده میکند.
انواع محتوای تعاملی
-
مسابقه
بسیاری از مخاطبان از شرکت در مسابقات لذت میبرند، بهخصوص اگر جایزه ارزشمندی برای آن در نظر گرفته شود.
مسابقات راهی عالی برای تشویق محتوای تولید شده توسط کاربر و افزایش تعامل با نام تجاری هستند.
همچنین میتوانید آدرسهای ایمیل یا شمارهتلفنها را جمعآوری کنید زیرا باید به برنده اطلاع دهید، درست است؟
سوپرمارکت آنلاین اوکادو از انواع محتوا استفاده کرد و همچنین مسابقه مقالهنویسی ایجاد کرد و از مشتریان خواست که در مورد رستوران فانتزی خود بنویسند و مهمانی شام با ستاره میشلن را جایزه بگیرند.
این مسابقه در شبکههای اجتماعی و وبلاگ آنها تبلیغ شد.
این روش را امتحان کنید:
Woobox به شما کمک میکند از طریق شبکههای اجتماعی، مسابقات زیبا، کوپنها، معاملات و موارد دیگر را ایجاد کنید.
-
نظرسنجیها
نظرسنجیها علاوه بر اینکه برای جمعآوری بینش مخاطبان بسیار مناسب هستند، سریع خوانده میشوند و نمیتوان آنها را نادیده گرفت.
وبسایت شغلی The Muse با استفاده از نظرسنجیهای توییتر از کاربران میپرسد که چه چیزی میتواند روز کاری آنها را بهتر کند.
اکثر مردم گزینه “رئیس بهتر” را انتخاب کردند و شرکت از نتایج برای الهام بخشیدن به پست وبلاگ بعدی استفاده کرد.
این را امتحان کنید:
Easypolls ابزاری ساده برای ایجاد نظرسنجی است که میتوانید آن را سفارشی و در وبسایت خود داشته باشید.
انواع محتوای ویدئویی
-
وبلاگ ویدئویی (vlog)
اگر محتوای با کیفیتی برای وبلاگ خود ایجاد کردهاید، آن را در قالب ویدئو قرار دهید تا طیف گستردهتری از روشهای تولید محتوایی خود را به مخاطبانتان ارائه دهید.
اگر مطمئن نیستید از کجا شروع کنید، از افراد مشهور برتر YouTube که توانستهاند توجه مخاطبان گستردهای را به خود جلب کنند، ایده بگیرید.
-
نمایش محصولات
فیلمهای آزمایشی (demo)محصولات یک روش خارقالعاده برای نشاندادن محصول شما درعمل است و درعینحال باعث میشود مشتریان بالقوه احساس کنند از یک نگاه درونی منحصربهفرد برخوردار هستند.
نسخههای نمایشی تمایل دارند ویژگیهای اصلی محصول را برجسته کرده و به سؤالات متداول پاسخ دهند.
کد مطلب:1003300200101000704